آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ساعت ۲۲:۳۳
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

طرح پایش نرخ کیفیت کالا در خراسان‌شمالی آغاز شد

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح پایش و اندازه گیری نرخ کیفیت با هدف سنجش وضعیت کالاها و محصولات پرمصرف در استان خبر داد.
طرح پایش نرخ کیفیت کالا در خراسان‌شمالی آغاز شد,خراسان شمالی+بجنورد+طرح پایش نرخ کیفیت کالا+فهیمه مهمان‌نواز+استاندارد

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، فهیمه مهمان‌نواز با بیان اینکه برای استان یک نمونه آماری ۲۲۴ نفره تعیین شده است افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد با مراجعه حضوری به درب منازل همشهریان از کیفیت کالا‌های خریداری شده در چند ماه اخیر سؤال می‌کنند.

وی بیان کرد: این اطلاعات جمع‌آوری شده به صورت برخط برای تحلیل نهایی به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی اضافه کرد: به استناد بند ۱۸ ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیار‌ها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذیربط و جامعه از تکالیف و وظایف قانونی این اداره کل است.

وی یادآورشد: این طرح با تشکیل ستاد استانی و انتخاب ناظران و پرسشگران از کارکنان واجد شرایط در محل این اداره کل آغاز شده است و ضمن آموزش کارکنان مبنی بر حفظ کرامت انسانی در برخورد با مخاطبین، نرخ رشد کیفیت ۵۶ قلم کالا یا گروه کالایی از صنایع مختلف غذایی، فلزی و غیرفلزی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، اداره کل استاندارد خراسان شمالی از مصرف‌کنندگان خواسته است، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی‌هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد آگاه شوند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان