آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ساعت ۰:۳

فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی «حماسه نسل پایدار» در خراسان شمالی منتشر شد

معاون هنری، سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی جزیئات فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی با عنوان «حماسه نسل پایدار» را تشریح کرد.
فراخوان اجرای عموم نمایش خیابانی «حماسه نسل پایدار» در خراسان شمالی منتشر شد,خراسان شمالی+بجنورد+مسعود مرواری+نمایش خیابانی+حماسه نسل پایدار

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، مسعود مرواری با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، به منظور ترویج فرهنگ رشادت، ایثار و شهادت در راستای هشت سال دفاع مقدس با بهره گیری از توانایی هنرمندان متعهد نمایش خیابانی و محیطی استان با محوریت تئاتر برای آگاهی شهروندان ولایتمدار در محیط بیرونی اقدام به برگزاری اولین اجرای عمومی نمایش خیابانی با عنوان حماسه نسل پایدار در استان می نماید .

وی به شرایط شرکت در این رویداد اشاره کرد و اظهار داشت: هر کارگردان فقط میتواند با یک اثر شرکت نماید، الزامی بودن ارایه مجوز کتبی از نویسنده ، زمان اثر باید حداکثر ٣۰ دقیقه باشد، اجرای کامل اثر مورد قضاوت خواهد بود و پذیرش طرح و ایده مورد قبول نخواهد بود ، بازبینی با حضور داوران در محل مورد نظر صاحب اثر انجام خواهد شد و پذیرفته شدن حداکثر ۵ اثر نمایشی جهت مرحله نهایی و اجرا از جمله شرایط شرکت در این رویداد می باشد.

مرواری همچنین در خصوص دیگر شرایط شرکت در این رویداد گفت: تعیین محل ، زمان و تعداد اجراهای گروه های پذیرفته شده ، با صلاحدید و برنامه ریزی دبیرخانه خواهد بود، از آثار راه یافته به مرحله نهایی با توجه به ظرفیت کار و همچنین نظر تخصصی هیئت انتخاب حمایت مالی خواهد شد ،تهیه سیستم صوتی و تصویری ، اکسسوار ، ابزار اجرا ، دکور و... بر عهده ی کارگردان یا صاحب اثر خواهد بود، دبیرخانه هیچ تعهدی در قبال این اقلام نخواهد داشت و شرکت کنندگان ملزم به پذیرش قوانین و ضوابط ارائه شده از دبیرخانه خواهند بود و هر تغییر و تصمیم در مورد اجرای اثر بر عهده دبیر خانه است.

وی، بیان داشت: شرکت کنندگان می بایست فرم فراخوان، یک نسخه از متن نمایشنامه ، مجوز نویسنده و یک قطعه عکس ۴*٣ از کارگردان را در زمان تعیین شده به دبیرخانه ارسال نمایند .

مرواری با بیان اینکه موضوع آثار فقط با محوریت ایثار و شهادت در دفاع مقدس خواهد بود، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام تا یکم مردادماه سال جاری زمان بازبینی آثار هشتم تا دهم شهریور و اعلام آثار برگزیده بیستم شهریورماه و اجرای گروه های برگزیده در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان