آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ساعت ۲۳:۸

دانشگاه‌ها و اساتید به ارتقاء جایگاه خراسان‌شمالی کمک کنند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: حضور خراسان شمالی در جایگاه دومین استان محروم کشور حس خوبی ندارد، بنابراین دانشگاه‌ها و اساتید باید به کمک حل این مسئله بیایند.
دانشگاه‌ها و اساتید به ارتقاء جایگاه خراسان‌شمالی کمک کنند,خراسان شمالی+بجنورد+عین‌الله حاتمی+معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه+دانشگاه

به گزارش عصراترک به نقل از فارس، عین‌الله حاتمی در همایش سالروز شهادت مصطفی چمران اظهار کرد: قطعاً در طول تاریخ کشور، چهره‌ها و اساتید نخبه‌ای وجود داشتند که مقالات مختلف علمی، کتاب‌ها و تعالیم زیادی را در دانشگاه‌ها مختلف دنیا دارند که قابل‌تحسین است.

وی گفت: اما افرادی همچون شهید چمران و مطهری ماندگار می‌شوند و رمز ماندگاری این بزرگواران این است که خودشان را وقف خدمت به مردم کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: شهید چمران از خودش گذشت و دغدغه مردم را داشت و در مسیر خدمت به مردم بالاترین نقش را ایفا کرد، درحالی‌که این شهید والامقام می‌توانست در دانشگاه‌های آمریکا بماند و به تدریس ادامه دهد، اما دغدغه مردم و شیعیان باعث شد که همه چیز را رها کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از شکل‌گیری انقلاب، تأمین امنیت و آرامش مردم برای چمران به یک دغدغه‌مندی تبدیل شد، بیان داشت: براین‌اساس شهید چمران از میز، صندلی و کتاب و مقاله رها شد و خودش را وقف خدمت به مردم کرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: در طول تاریخ کشور، برجستگان علمی فراوانی داشتیم؛ اما چمران نشدند، امروز هم ما برای کشورمان به چمران‌ها نیاز داریم کسانی که دغدغه مردم و خدمت به آنها را داشته باشند، باید مسائل و مشکلات مردم را متوجه شویم و برای کمک به حل مسئله مردم وارد میدان شویم.

وی گفت: اساتید دانشگاهی که دانشجو پرورش می‌دهند، باید در کنار تعلیم دانشجو، به مردم و مسائل خراسان شمالی هم تفکر کنند و دانشگاه‌ها باید به کمک حل مسائل استان بیایند.

حاتمی خاطرنشان کرد: حضور خراسان شمالی در جایگاه دومین استان محروم کشور حس خوبی ندارد، بنابراین دانشگاه‌ها و اساتید باید به کمک حل این مسئله بیانید، زیرا زمینه فراهم است و حاکمیت از ابتکارات و اختراعات دانش‌بنیان مبتنی بر نظام کشور استقبال و حمایت ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور مشکل کمبود منابع مالی نداریم، گفت: برای رفع مسائل کشور با حمایت از دانش‌بنیان‌ها هزینه خواهد شد. 

حاتمی یادآور شد: امروز در مجموعه دانشگاه‌ها نیاز به ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها است و این فرصت برقرار شده تا هر شخصی بتواند محصول دانش‌بنیان که مبتنی بر حل یک مسئله استان و کشور باشد تولید کند، دغدغه سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان