آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ساعت ۲۰:۶
در همایش تجلیل از مراکز نیکوکاری برتر خراسان شمالی مطرح شد؛

جذب ۱۳۸ میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان شمالی از جذب 138 میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد.
جذب ۱۳۸ میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+مجید الهی راد+کمیته امداد+مراکز نیکوکاری

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، مجید الهی راد صبح امروز در همایش تجلیل از فعالان و عاملین مرکز نیکوکاری برتر استان که با حضور نماینده ولی فقیه، مسئولین استانی و مدیران مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری برتر برگزار شد؛ با اشاره به فعالیت مرکز نیکوکاری در خراسان شمالی، اظهار کرد: به همت خیرین و مراکز نیکوکاری استان طی سال گذشته بیش از 138 میلیارد تومان کمک های مردمی جذب و برای نیازمندان هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه در  سال گذشته یک هزار و۶۸۸  فرد نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان جذب شده است؛گفت: حضور خیرین در صحنه و فعالیت آنها در فقرزدایی موجب افزایش امیدآفرینی در بین خانواده‌های نیازمند می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار و 169 نفر نیازمند در سامانه ملی شبکه نیکوکاری ثبت شده اند؛ افزود: فعالیت‌های خودجوش مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، تقویت بعد مردمی خدمت‌رسانی به نیازمندان، در هدفمندسازی فعالیت‌ها و هم‌افزایی در منابع موردنیاز برای خدمت‌رسانی بسیار موثر بوده است.

این مقام مسئول، فعالیت‌های مراکز مردم‌نهاد در قالب مراکز نیکوکاری را در جریان‌سازی خیر و احسان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: افزایش میزان کمک‌های مردمی در خراسان شمالی نشان از حُسن اعتماد مردم و نیکوکاران به این مراکز است و در واقع این مراکز بازوان پرتوان و تشکل‌های مردمی مکمل فعالیت‌های کمیته امداد هستند.

الهی راد با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت، بیان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با فقر، توانمندی خانواده‌های نیازمند و توانمندی اقتصادی و فرهنگی آنهاست که بسیاری از مشکلات مددجویان را برطرف و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کنند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنند که وجود مراکز نیکوکاری سبب شده روند زمانی رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.

گفتنی است؛ هدف از تاسیس و راه اندازی مراکز نیکوکاری کمیته امداد واگذاری امورات مردم به مردم و سرعت بخشیدن ارائه خدمات به نیازمندان است. 

شایان ذکر است؛ در پایان این همایش از چند تن از عاملین و مراکز نیکوکاری برتر در سطح استان تقدیر شد. 

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان