آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ساعت ۱۷:۷
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری:

صدور به‌موقع هشدار قرمز، خسارت‌های جانی خراسان شمالی را در سیلاب به صفر رساند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی و برگزاری ستاد بحران و صدور به‌موقع هشدار قرمز، خوشبختانه خسارت جانی نداشته‌ایم.
صدور به‌موقع هشدار قرمز، خسارت‌های جانی خراسان شمالی را در سیلاب به صفر رساند,

غلامرضا شفیق، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در بجنورد اظهار داشت: بارش‌های دو روز گذشته در خراسان شمالی و جاری‌شدن سیلاب، خسارت‌هایی به همراه داشته، که میزان خسارت‌ها ۷۲ ساعت آینده اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال بارش‌های مداوم از روز پنج‌شنبه در اکثر شهرستان‌های خراسان شمالی، سیل در بجنورد، رازو جرگلان، بام و صفی‌آباد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان جاری شد.

شفیق اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی و برگزاری ستاد بحران و صدور به‌موقع هشدار قرمز تمامی، دستگاه‌های خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هشدارهای هواشناسی و احتمال خطر سیلاب در نقاط مختلف استان، خسارت جانی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد:  شب گذشته که بارش‌ها شدت گرفت، باعث آب‌گرفتگی حیاط ۳۸ منزل مسکونی شد که در همان ساعات اولیه بعد از اتمام بارش، آب از حیاط منازل تخلیه شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بیان داشت: در محله جوادیه بجنورد، حصارهایی برای ورود آب و سیلاب به مسیرهای با ارتفاع پایین ایجاد شده بود که در چند نقطه که این حصارها ارتفاع پایینی داشته، آب به بخش‌هایی از محلات رسوخ و باعث ورود سیلاب به حیاط چهار منزل در این محله شد که سریعاً اقدام و تخلیه شد.

وی گفت: سریعاً با لودر و کامیون خاکریز مجدد ایجاد شد تا در صورت تداوم بارش‌ها مشکلی برای اهالی محل ایجاد نشود.

شفیق افزود: برای روز شنبه نیز هشدار نارنجی در استان صادر شده است، براین‌اساس آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان همچنان ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به‌موقع و صدور هشدار قرمز در این بارش‌ها باعث شد تا دستگاه‌ها در آماده‌باش قرار بگیرند و خسارت‌های کمتری شامل حال مردم شود.

انتهای پیام/ رحمانی  

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان