آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ - ساعت ۲۰:۵۷
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی

۱۹ هزار نوآموز خراسان‌شمالی در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۹ هزار ۵۳۸ نوآموز بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت جسمی و حرکتی مورد سنجش قرار می‌گیرند.
 ۱۹ هزار نوآموز خراسان‌شمالی در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند,خراسان شمالی+بجنورد+نوآموز+آموزش و پرورش

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، حسین نعمتی اظهار کرد: طرح سنجش سلامت در ۱۰ پایگاه دائمی و ثابت و ۱۱ پایگاه مدرسه‌ای از دی‌ماه پارسال آغاز و تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال افزون بر ۱۹ هزار نوآموز در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع هفت هزار و ۷۰۱ نوآموز در بجنورد، سه هزار و ۱۰۸ نفر در شیروان، ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در اسفراین، ۳۰۶ نفر در بام و صفی‌آباد، ۷۶۷ نفر در جاجرم، یک هزار و ۵۰۵ در رازوجرگلان، ۸۷۵ نفر در فاروج و ۲ هزار و ۴۶۱ نوآموز در مانه‌وسملقان و ۵۶۱ نفر در گرمه در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۹ نوآموز معادل ۷۸ درصد آنها در طرح سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی‌های کودکان جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

نعمتی با بیان اینکه ثبت‌نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارائه برگه سنجش است گفت: والدین، سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی طرح موکول نکنند و از اکنون برای ارزیابی مناسب اقدام کنند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش‌آموزان استان را دختران تشکیل می‌دهند و ۳۶ درصد دانش‌آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان