آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ساعت ۱۹:۱۸
استاندار خراسان شمالی:

بازارچه مشترک خراسان شمالی با کشور ترکمنستان به‌زودی ایجاد می‌شود

استاندار خراسان شمالی در خصوص ایجاد بازارچه مرزی در استان گفت: با پیگیری‌های وزارت امور خارجه به‌زودی شاهد ایجاد بازارچه مشترک با کشور ترکمنستان خواهیم بود که صادرات رونق می‌یابد .
بازارچه مشترک خراسان شمالی با کشور ترکمنستان به‌زودی ایجاد می‌شود,

 به گزارش عصر اترک، ایجاد بازارچهٔ مرزی با مشارکت کشور ترکمنستان، اتمام پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان تا دو سال آینده و تحول در حوزه کشاورزی آبی و آب شرب استان  از مهم‌ترین محورهای سخنان محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی صبح امروز در گفتگو با رادیو تبیین بود.

حسین‌نژاد تنوع آب‌وهوایی این استان را موردتوجه قرارداد و گفت: این تنوع آب‌وهوایی رشد گردشگری را موجب شده است .

وی افزود: خراسان شمالی سال گذشته از معبر به مقصد میانی تبدیل شد و با کسب رتبه ششم کشوری شاهد تحول در بخش گردشگری بودیم .

وی توجه به حوزه اقتصاد را نیز مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رشد بیش از دوبرابری صادرات بودیم که امسال نیز همین روند را ادامه خواهیم داد.

حسین‌نژاد در خصوص ایجاد بازارچه مرزی نیز اظهار داشت: با پیگیری‌های وزارت امور خارجه به‌زودی شاهد ایجاد بازارچه مشترک با کشور ترکمنستان خواهیم بود که صادرات رونق می‌یابد .

وی همچنین به افزایش ۶ برابری خرید گندم سال گذشته نسبت به سال قبل هم اشاره کرد و گفت: ۱۰۹ هزار تن گندم خریداری شد .

حسین‌نژاد به حوزه ایجاد اشتغال هم اشاره کرد و گفت: تعهد ایجاد شغل برای خراسان شمالی سال گذشته ۱۶ هزار نفر بود که با رشد دودرصدی بیش از تعهد هم شغل ایجاد شد .

وی اظهار داشت: ۴۵ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان باقی‌مانده که ۱۵ کیلومتر آن روبه‌اتمام است و مابقی تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد .

استاندار خراسان شمالی به بهسازی و جذب ۱۰ هزار تن قیر اشاره کرد .

حسین‌نژاد از تحویل ۱ هزار و ۳۷۵ واحد مسکونی به مددجویان خبر داد و گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیز به مددجویان تخصیص‌داده‌شده که منجر به ایجاد شغل برای ۵ هزار و ۷۷۳ نفر شده است.

وی هدف‌گذاری مهم استان را انتقال آب‌های شمال به استان دانست و گفت: با انتقال این آب‌ها شاهد تحول در بخش کشاورزی آبی و آب شرب خواهیم بود ضمن آنکه خراسان شمالی مستعد این است تا به یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی کشور تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در استان، خراسان شمالی را استانی با فرهنگی بسیار غنی عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش صنایع‌دستی ظرفیت‌های قابل‌توجهی دارد که موردتوجه کشورهای بسیاری است .

انتهای پیام/ فیروز بخت 

 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان