آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ساعت ۰:۲۰

پوشش شبکه فاضلاب در خراسان‌شمالی۱۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: پوشش شبکه فاضلاب شهری در استان ۴۰.۶ درصد می باشد که حدود ۱۳درصد از میانگین کشوری کمتر است.
پوشش شبکه فاضلاب در خراسان‌شمالی۱۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نعیمی+آب و فاضلاب

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، رضا نعیمی روز اظهار کرد: اینک ۲۱۲ هزار و ۱۶۴ نفر معادل ۴۰.۶ درصد از جمعیت شهرهای استان از خدمات فاضلاب بهره‌مند هستند.

به گفته وی؛ براساس آخرین آمارها میانگین پوشش شبکه فاضلاب شهری در کشور ۵۳ درصد است.

نعیمی خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش آب نیز در شهرهای خراسان شمالی ۱۰۰درصد و در روستاها ۹۶ درصد است که از میانگین کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه خدمات جمع آوری فاضلاب در چهار شهر استان قابل ارایه است، گفت: سال گذشته ۱۷۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۰ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود.

نعیمی با اشاره به ویدئومتری از شبکه های جمع آوری فاضلاب استان در سال گذشته گفت: ویدئومتری و بازدید از درون شبکه های جمع آوری فاضلاب امری است که به صورت مستمر مدنظر این شرکت است و در راستای رفع مشکلات و ایرادات شبکه های فاضلاب در حال بهره برداری انجام می گیرد.

وی افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۳۷ متر از شبکه های فاضلاب در حال بهره برداری در دو شهر بجنورد و اسفراین مورد بازدید و ویدئومتری قرار گرفت.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

در خراسان شمالی هشت سد با توان تنظیم ۲۳۴ میلیون مترمکعب آب در حال بهره برداری است اما خشکسالی امسال ذخیره آب سدهای خراسان شمالی را به کمتر از ۴۰ درصد رسانده است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان