آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ساعت ۷:۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نگرش های منفی در خصوص فرزندآوری باید تغییر کند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: نگرش هایی همچون تاخیر در فرزندآوری و یا کم فرزندی باید با اقدامات فرهنگی در جامعه تغییر کند.
نگرش های منفی در خصوص فرزندآوری باید تغییر کند,خراسان شمالی+بجنورد+فرزندآوری+رضا نوری

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین گرامیداشت هفته ملی جمعیت و حمایت از خانواده در بجنورد اظهار کرد: روند کاهش فرزندآوری در جامعه آسیبی است که به سیاست ها و تبلیغات منفی دهه های گذشته بر می گردد، شرایطی که جامعه به فرزندآوری کمتر تشویق می شد.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته شعار " فرزند کمتر و زندگی بهتر" تبدیل به باور بسیاری از افراد شد و جامعه به سوی کم فرزندی و یا حتی نداشتن فرزند تشویق شد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: تداوم این وضعیت موجب کاهش نرخ باروری در بسیاری از استان ها شده است و براساس اعلام برخی کارشناسان، ایران در آینده ای نه چندان دور جزو پیرترین کشورهای منطقه خواهد بود.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی برای تشویق به فرزندآوری گفت: باید در کنار سیاست های تشویقی فرزندآوری و مشاوره های علمی از مشاوره های فرهنگی نیز بهره گیریم و فرهنگ قناعت را در جامعه آموزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع جدای از برخی مسایل اقتصادی یکی از دلایل اصلی تجرد در جامعه تغییر سبک زندگی است که باید سعی شود سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج پیدا کند.

در این آیین از برخی فعالان عرصه سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

استان خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان