آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ساعت ۰:۳۷
با هدف تکمیل زنجیره پرورش کرم ابریشم؛

خرید پیله تر از نوغانداران بالاتر از نرخ بازار آغاز شد

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از آغاز خرید پیله تر بالاتر از نرخ بازار توسط شرکت صنعت آفرینان مهر امداد در کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور خبر داد و گفت: در همین راستا امروز ۴۵۰۰ اصله نهال توت بین نوعانداران  با همکاری جهاد کشاورزی، بصورت رایگان توزیع شد. 
 خرید پیله تر از نوغانداران بالاتر از نرخ بازار آغاز شد,خراسان شمالی+بجنورد+کمیته امداد+پیله+مجید الهی راد

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از آغاز خرید پیله تر بالاتر از نرخ بازار توسط شرکت صنعت آفرینان مهر امداد در کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور خبر داد و گفت: در همین راستا امروز ۴۵۰۰ اصله نهال توت بین نوعانداران  با همکاری جهاد کشاورزی، بصورت رایگان توزیع شد. 

وی گفت: خریداری 22 تن پیله تر از نوغانداران خراسان شمالی، توزیع  ۵۰۰ جعبه تخم نوغان و برگزاری کارگاه آموزشی ابریشم کشی صنعتی برای نوغانداران استان را از اقدامات این نهاد در راستای حمایت و خودکفایی نوغانداران طی سال گذشته در  استان برشمرد. 

مدیر کل کمیته امداد استان افزود:در سال گذشته مقدار ۲۲ تن پیله تر از نوغانداران استان خریداری شد که ارزش نوغان خریداری شده ۷ میلیارد تومان بود که این نوغان ها پس از خشک شدن در محل پیله خشک کنی کلاته بهار برای ابریشم کشی به استان های دیگر ارسال شد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فصل بهار بیشتر نقاط استان مشغول نوغانداری هستند افزود:  با هدف خود کفایی نوغانداران در عرصه نخ و چرخه تولید فرش ، سال گذشته کارگاه آموزشی ابریشم کشی در کمیته امداد خراسان شمالی برگزار شد تا حجم زیادی از کار ابریشم کشی در خود استان انجام شده و ارزش افزوده خیلی بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم.

الهی راد تحویل ۱۵ دستگاه ابریشم کشی به متقاضیان مددجوی کمیته امداد به مبلغ هر دستگاه ۱۳ میلیون تومان است از دیگر اقدامات این نهاد در راستای حمایت از صنعت نوغان‌داری در استان برشمرد و ادامه داد: از این مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۳ میلیون تومان آن آورده اولیه متقاضی خواهد بود . 

 وی ادامه داد: در همین راستا ۵۰۰ جعبه تخم نوغان خریداری شده توسط این نهاد به صورت رایگان در بین نوغان داران در شهرستان‌های مانه و سملقان، راز و جرگلان، شیروان، بجنورد و جاجرم توزیع شد که ارزش ریالی هر جعبه نوغان ۲۰۰ هزار ریال می‌باشد که مجموعاً ۱۰۰ میلیون ریال بابت خرید تخم نوغان هزینه شده است هر جعبه تعداد ۲۵ هزار تخم نوغان دارد و این تعداد نوغان منتهی به تولید به میزان تقریبی ۲۰ تن پیله تر خواهد شد. 

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ امسال نیز پیش بینی می شود 30 تن پیله تر با قیمت بالاتر از قیمت بازار با حضور مدیر عامل شرکت صنعت آفرینان مهر امداد  از نوغانداران استان خریداری شود . 

  گفتنی است؛ ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان در زمینه نوغانداری فعالیت می کنند و پیله‌های تر تولیدی شده توسط نوغانداران پس از ابریشم کشی در تولید فرش‌های ابریشمی استان استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان