آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ساعت ۲۰:۱۴

سپاه حضرت جوادالائمه(ع) ۲۱۳ طرح محرومیت زدایی در خراسان‌شمالی اجرا کرد

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه استان با مشارکت گروه‌های جهادی، نیکوکاران، موسسه‌های خیریه و سازمان‌های مختلف ۲۱۳ طرح در مناطق محروم روستایی این استان اجرا کرد.
سپاه حضرت جوادالائمه(ع) ۲۱۳ طرح محرومیت زدایی در خراسان‌شمالی اجرا کرد,خراسان شمالی+بجنورد+علی دارابی+بسیج سازندگی+سپاه+محرومیت زدایی

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، علی دارابی اظهار کرد: از مجموع این طرح ها ۳۰ مورد ساخت واحد مسکونی، ۴۹ مورد تعمیر و مرمت واحدهای مسکونی، ۵۴ طرح ساخت سرویس های بهداشتی، چهار باب تعمیر مسحد، ۲۷ مورد آبرسانی به روستاها، سه واحد تعمیر و بازسازی مدارس، ۱۸ مورد ساخت راه روستایی، ۱۵ طرح کانال انتقال‌ آب در روستاها، ۲ مورد ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی و ۱۱ مورد گازرسانی به مناطق محروم است.

وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان، برای تعمیرات واحد های مسکونی به ازای هر واحد ۱۵ میلیون تومان و برای ساخت سرویس های بهداشتی به ازای هر چشمه ۲۰ میلیون تومان مشارکت کرده است.

دارابی تصریح کرد: تمامی طرح های اجرایی که به مناسب سالروز بسیج سازندگی مورد بهره برداری قرار گرفت از محل کمک ها و مشارکت گروه های مختلف تامین شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: تمامی طرح ها در مناطق محروم و دور دست و همچنین حاشیه شهرهای این استان که با مشکلات و معضلاتی مواجهه هستند اجرا شده است.

وی بر محرومیت زدایی مناطق محروم استان تاکید کرد و افزود: در این راستا مشارکت تمامی خیران و سازمان ها را می طلبیم تا به مناطق کمتر توسعه خدمات بهتری ارایه شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۲۳۲ گروه جهادی در بخش های مختلف عمرانی اجرای تمامی این طرح ها را بر عهده داشتند.

دارابی افزود: علاوه بر اجرای طرح های عمرانی، ۲۰۵ گروه جهادی نیز همزمان با هفته بسیج سازندگی (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت جاری) در مناطق محروم و روستاهای دوردست این استان در قالب ۱۳ قرارگاه جهادی خدمات رایگان ارایه دادند.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی بعد از حضور در مناطق محروم پیگیر حل مسائل این مناطق با استفاده از ظرفیت، پتانسیل و مشارکت مردم، خیران، موسسه ها، دستگاه ها و سازمان های مختلف هستند.

حدود ۳۰۰ هزار بسیجی در حدود یکهزار پایگاه استان فعال هستند که بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۱۷ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی دارد.

براساس آمارها، ۱۰۰هزار خانوار در این استان دچار فقر قطعی هستند که بخشی از آنها زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

و با توجه به آماری که از نهادهای حمایتی و موسسات خیریه و دیگر منابع جمع آوری شده است ۴۲ هزار نفر در استان نیز با وجود فقر مطلق تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

اینک گروه های جهادی استان در طول سال و به ویژه مناسبت های مختلف برای رفع محرومیت زدایی به مناطق محروم روستایی و همچنین حاشیه شهرهای استان اعزام خواهند شد و خدمات مختلف به صورت رایگان به نیازمندان ارایه خواهند داد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان