آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ساعت ۱:۱۲
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی :

خدمات بهبود تغذیه به چهار هزار مادر و کودک خراسان‌شمالی ارائه شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی پارسال به چهار هزار و ۲۴۰ مادر و کودک نیازمند استان خدمات بهبود تغذیه ارائه کرد.
خدمات بهبود تغذیه به چهار هزار مادر و کودک خراسان‌شمالی ارائه شد,خراسان شمالی+بجنورد+مجید الهی راد+کمیته امداد+خدمات بهبود تغذیه

به گزارش بجنا ، مجید الهی راد اظهار کرد: ۸۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای رفع سوء تغذیه این تعداد مادر شیرده و کودک هزینه شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و وزارت بهداشت در حمایت از مادران شیرده و باردار مبتلا به سوء تغذیه اظهار کرد: بر اساس این طرح، مادران باردار واجد شرایط توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به کمیته امداد معرفی و این مادران از چهار ماهگی تا ۲۴ ماهگی بارداری از حمایت های نقدی و غیرنقدی کمیته امداد بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در مجموع چهار هزار مادر و کودک به منظور رفع سوء تغذیه ۲ هزار و ۹۰۰ مادر باردار و شیرده ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و رفع سوء تغذیه یک هزار و ۳۴۰ کودک زیر پنج سال به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

الهی راد بیان کرد: ارایه خدمات درمانی و کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی جامعه هدف از خدمات برجسته این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: ۲۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هم سال گذشته به صورت تسهیلات درمانی قرض الحسنه پرداخت شده است.

الهی راد افزود: این نهاد سالانه با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری‌های غیرواگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت، تحویل سبد اقلام، کمک هزینه پزشکی در قالب خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی به مددجویان ارایه می‌دهد.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان