آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ساعت ۱:۸
رئیس اداره امورتربیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۲۱۷ اثر دانش آموزان و معلمان خراسان‌شمالی به جشنواره نوجوان سالم ارسال شد

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲۱۷ اثر از دانش آموزان و معلمان به دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم ارسال شد.
۲۱۷ اثر دانش آموزان و معلمان خراسان‌شمالی به جشنواره نوجوان سالم ارسال شد,خراسان شمالی+بجنورد+طلعت علینژاد+جشنواره نوجوان سالم

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، طلعت علینژاد با بیان اینکه شرکت کنندگان این جشنواره شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه، فرهنگیان و اولیا را شامل می شوند اظهار کرد: در مجموع ۱۵ دانش آموز مقطع ابتدایی شامل هشت دختر و هفت پسر و در مقطع متوسطه اول و دوم ۱۶۵ دانش آموز که از این تعداد نیز ۱۲۳ دختر و مابقی پسر بودند.

وی افزود: همچنین ۳۵ معلم و ۲ اثر منتخب اولیا نیز در این جشنواره مشارکت می کنند.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فراخوان این جشنواره از مهرماه تا بهمن ماه پارسال اعلام و تاکنون ۲ مرحله شهرستانی، استانی برگزار و مرحله کشوری نیز در تیرماه سالجاری در شیراز برگزار می شود

علینژاد تصریح کرد: این جشنواره با سه محور خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه ای و ابتکارات جامعه که در بیش از ۲۰ رشته ازجمله انشا، پویانمایی، طرح درس پیشگیری پروژه های ابتکاری و نقاشی است.

وی افزود: در مرحله اولیه بیش از ۹ هزار دانش آموز استان در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۲۱۷ اثر به مرحله استانی و ۵۳ اثر به مرحله کشوری راه یافته است.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: همچنین در سال تحصیلی گذشته هفت هزار و ۸۶۲ دانش آموز در جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند که ۱۷۳ اثر آنها به مرحله استانی و ۳۵ اثر هم به مرحله کشوری راه یافت.

علینژاد اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، مقابله با آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت و ارتقاء سطح بهداشت روان دانش آموزان در بخش های خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه ای و ابتکارات جامعه محور، برگزار شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان