آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ساعت ۱:۳

سپاه ۴ مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان شمالی احداث می‌کند

مدیرعامل آبفای خراسان شمالی گفت: ۴ مجتمع آبرسانی روستایی با تعداد بالغ بر ۱۵۰ روستا توسط سپاه استان احداث خواهد شد.
سپاه ۴ مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان شمالی احداث می‌کند,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نعیمی+آبفا+سپاه حضرت جوادالائمه+مجتمع آبرسانی

به گزارش بجنا به نقل از تسنیم، رضا نعیمی اظهار داشت: بخش زیادی از روستاهای استان خراسان شمالی به دلیلی خشکسالی‌های فراوان سال‌های اخیر از منابع آبی پایدار برخوردار نیستند.

وی افزود: بیش از 200 روستای با تنش آبی بالا در استان وجود دارد و اعتبارات دولتی پاسخگوی حل مشکل این روستاها نیست.

مدیرعامل آبفای استان خراسان شمالی گفت: برای حل مشکلات آبرسانی استان با بسیج سازندگی وارد کار اجرایی شده‌ایم. فعالیت در این زمینه با دو روش در استان در حال انجام است. در روش اول لوله و تجهیزات در اختیار بسیجیان استان و گروه‌های جهادی قرار می‌گیرد تا مشکل روستاهای دارای تنش آبی حل شود.

نعیمی تصریح کرد: در این روش تا کنون بیش از 50 روستای استان توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی و خیرین آبرسانی پایدار انجام شده است.

وی افزود: در روش دوم که عقد قرارداد با قرارگاه امام حسن(ع) برای رفع محرومیت‌ از استان است، 4 مجتمع روستایی شرین دره، و سایر روستاها در این روش آبرسانی می‌شوند. 50 درصد این قرارداد توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود که پیشرفت بسیار خوبی دارد.

مدیر عامل آبفای استان گفت: در 3 سال آینده تمام روستاهای دارای تنش آبی استان با کمک سپاه و بسیج استان آبرسانی می‌شوند. در پروژه‌های در اختیار سپاه بین 30 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که امیدواریم زودتر از پایان 3 سال این کار انجام شود. ورود سپاه در پروژه‌های محرومیت‌زدایی علاوه بر صرفه‌جویی در منابع، سرعت کار را نیز بسیار بالا می‌برد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان