آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ - ساعت ۷:۴۹
از ابتدای تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خراسان‌شمالی؛

مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۳۴۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه دریافت کردند

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: صندوق قرض الحسنه امداد از سال ۹۵ در این استان تاسیس شده است که از ابتدا تاکنون ۳۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان زیر پوشش پرداخت شده است.
مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۳۴۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه دریافت کردند,خراسان شمالی+بجنورد+وام قرض الحسنه+مجید الهی راد+کمیته امداد

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، مجید الهی راد در سومین دوره همایش ملی قرض الحسنه که همزمان با سراسر کشور و با حضور رییس کل دادگستری، فرماندار، مدیران بانک های قرض الحسنه و نیکوکاران برگزار شد اظهار کرد: صندوق امداد ولایت خراسان شمالی از ابتدای تاسیس تاکنون مبلغ 342 میلیارد تومان و در سال گذشته نیز مبلغ 101 میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان پرداخت کرده است.

وی افزود: در مجموع این تعداد، ۲۴ هزار و ۳۶۴ مورد تسهیلات معیشتی حمایتی، پنج هزار و ۹۷۱ مورد تسهیلات اشتغال، ۵۷۷ مورد ودیعه مسکن، چهار هزار و 707 مورد احداث و تعمیر مسکن و مابقی نیز تسهیلات درمانی، فرهنگی و ... بوده است.

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه مددجویان و سایر نیازمندان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با همکاری بانک مهر،  رسالت، خیرین و نیکوکاران پرداخت می‌شود گفت: در سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر هشت هزار و ۵۹۰ مورد تسهیلات به میزان ۷۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

الهی راد بیان کرد: همچنین بانک رسالت ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان سه میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه این امکان فراهم شده است تا تمامی نیکوکاران بتوانند با سپرده گذاری در قالب سپرده قرض الحسنه ویژه" ، بمیزان مبلغ سپرده گذاری شده و اعتبار هم افزایی تخصیص داده شده از سوی صندوق، نیازمندان مورد نظر خود را جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه معرفی کنند.

مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) خراسان شمالی به چند مورد از طرح های قرض الحسنه اشاره کرد و گفت:طرح همیاری(خیران می توانند با سپرده گذاری در صندوق این امکان را فراهم کنند تا از گردش حسابشان به نیازمندان، مطابق قوانین صندوق، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.  این طرح علاوه بر بهره مندی نیازمندان از تسهیلات قرض الحسنه می تواند برای ارتقای فرهنگ قرض الحسنه نیز موثر واقع گردد.

طرح مسوولیت اجتماعی (تمامی خیرین می توانند با افتتاح حساب در صندوق، مبلغی را برای مدت زمان مشخص سپرده گذاری کنند تا صندوق برابر با مبلغ سپرده گذاری شده برای رفع احتیاجات ضروری نیازمندان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه اقدام و پس از سپری شدن مدت زمان تعیین شده مبلغ سپرده گذاری شده را عینا برداشت نمایند.

در پایان این همایش شماری از مدیران صندوق های قرض الحسنه، فعالان و نیکوکاران قرض الحسنه تجلیل شدند.

 انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان