آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ساعت ۱۹:۴
معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی:

آهن اسفنجی موردنیاز واحدهای تولیدی از خارج استان تأمین می‌شود

معاون صنایع و معادن اداره کل صمت خراسان شمالی گفت: اینکه آهن اسفنجی موردنیاز واحدهای تولیدی خراسان شمالی از خارج استان تأمین می‌شود که بهتر است برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید این ماده موردنیاز در استان صورت گیرد.
آهن اسفنجی موردنیاز واحدهای تولیدی از خارج استان تأمین می‌شود,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، مهیار مشایخی، معاون امور صنایع و معادن اداره کل صمت استان خراسان شمالی اظهار داشت: آهن اسفنجی یکی از مواد اولیه موردنیاز واحدهای ریخته‌گری در شهرستان اسفراین برای تولید شمش فولاد آلیاژی است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شرکت تولیدی دانش‌بنیان در این استان با استفاده از پوسته‌های اکسیدی درصدد هستند، تا آهن اسفنجی تولید کنند.


این مقام مسئول اضافه کرد: ساخت یکی از این واحدهای تولیدی در مرحله پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی قرار دارد و یکی دیگر از این شرکت‌ها فعال شده است.


مشایخی با بیان اینکه آهن اسفنجی از ماده معدنی مگنتیت ایجاد می‌شود، افزود: سنگ‌آهن در واحدهای تولیدی بزرگی همچون ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آهن اسفنجی موردنیاز واحدهای تولیدی خراسان شمالی از خارج استان تأمین می‌شود، ادامه داد: بهتر است برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید این ماده مورد‌نیاز در استان صورت گیرد.
این مقام مسئول افزود: خراسان شمالی در آینده نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی نیاز دارد.

 

وی ابراز داشت: در حال حاضر میزان نیاز استان به این ماده ۸۰۰ هزار تن است که طی آینده نزدیک با ظرفیت‌سازی‌های ایجاد شده در واحدهای تولیدی فولادی، این میزان نیاز، به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان