آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ساعت ۲۰:۲۶

حمایت کمیته امداد از یک هزار و ۲۳۷ بیمار خاص و صعب العلاج در خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از بهره‌مندی 1119 بیمار صعب‌العلاج و 118 بیمار خاص از خدمات کمیته امداد خبر داد.
حمایت کمیته امداد از یک هزار و ۲۳۷ بیمار خاص و صعب العلاج در خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+کمیته امداد+مجید الهی راد+بیماران خاص

به گزارش گروه دریافت خبر بجنا، مجید الهی راد با تشریح خدمات کمیته امداد به بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: مجموعا 1237  بیمار خاص و صعب‌العلاج با 107 گروه و نوع بیماری در کمیته امداد استان شناسایی و ثبت شده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه 595 نفر از بیماران صعب‌العلاج با درجه ناتوانی حاد و زمین‌گیر با پرداخت هزینه پرستاری، در منزل نگهداری می‌شوند، گفت: در سال 1401 جمعاً یک میلیارد و 836 میلیون تومان از محل منابع دولتی و مردمی بابت هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شد.

وی با بیان اینکه خدمات بیماران صعب‌العلاج و خاص با اولویت ارائه خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود، اظهار کرد: این خدمات در سرفصل‌های کلی خدمات پاراکلینیک، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

الهی راد از پرداخت وام درمانی از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت با محوریت بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل صندوق امداد ولایت حدود 3 میلیارد و 800 میلیون  تومان اعتبار تحت عنوان وام درمانی برای برای مددجویان اختصاص یافت.

وی گفت: تالاسمی، هموفیلی، ‌ام اس، همودیالیز، پروانه‌ای، اوتیسم، سرطان، سکته مغزی، و پیوند کلیه و قلب از جمله بیماری های خاص هستند. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: کمک هزینه خرید انواع تجهیزات درمانی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز و تجهیزات توانبخشی اعضای مصنوعی، عصا، تشک، تخت و دندانپزشکی از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان