آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۱ - ساعت ۲۳:۴۸
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت:

تجهیزات بازی شهرداری‌ در پارک‌های خراسان‌شمالی گواهینامه استاندارد ندارد

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: هیچ کدام از تجهیزات بازی شهرداری ها مستقر در پارک های استان گواهینامه نصب و بهره‌برداری معتبر ندارد.
تجهیزات بازی شهرداری‌ در پارک‌های خراسان‌شمالی گواهینامه استاندارد ندارد,خراسان شمالی+بجنورد+فهیمه مهمان نواز+تجهیزات بازی پارک+شهرداری

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، فهیمه مهمان نواز اظهار کرد: پارسال ۷۰۸ مورد بازرسی از تجهیزات بازی استان انجام شد که منجر به پلمب تجهیزات بدون مجوز در پارک های بازی و شهربازی ها و پیگیری اخذ گواهینامه این تجهیزات شد.

وی اظهار کرد: با توجه به مناسب شدن هوا برای حضور در مراکز بازی و تفریحی، بازدید ها از این مکان ها تشدید می شود و در صورت عدم پیگیری اخذ مجوزهای لازم توسط شهرداری ها مراتب پیگیری قضایی می شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تجهیزات و زمین های بازی در بوستان ها و شهربازی باید دارای گواهینامه استاندارد باشد اظهار کرد: مسوولیت اتفاقات و حادثه های احتمالی استفاده از تجهیزات ناایمن و بدون گواهینامه ایمنی با شهرداران است.

به گفته وی؛ سال گذشته ۱۴ مورد تجهیزات بازی در استان پلمب شد.

مهمان نواز خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و زمین‌های بازی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و تاییدیه استاندارد را پس از تایید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، افزود: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان فنی ذیربط انجام شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: انتظار می رود که شهرداری های استان به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی، پارک های بازی و زمین های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام ننموده اند جلوگیری کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان