آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۷ - ساعت ۲۱:۲۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

یک میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به محیط زیست خراسان‌شمالی تخصیص یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۳۹ میلیارد تومان اعتبار در سفر پارسال دولت به استان مصوب شد که به تازگی یک میلیارد تومان آن جذب شد.
یک میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به محیط زیست خراسان‌شمالی تخصیص یافت,خراسان شمالی+بجنورد+رضا شکاریان+محیط زیست

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، رضا شکاریان اظهار کرد: این اداره کل جزو سه استان برتر در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور به لحاظ بیشترین مبلغ دریافت اعتبار سفرهای استانی رییس جمهور است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های مختلف از جمله تکمیل ساختمان های مرکز تحقیقات زیست محیطی، موزه تاریخ طبیعی، سرمحیط بانی راز و جرگلان، سرمحیط بانی آشخانه و تجهیز ساختمان مرکز خزندگان استان مصوب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: تجهیز پنج شهر استان به ایستگاه سنجش آلودگی هوا از دیگر پروژه های سفر دولت به استان است که با توجه به تخصیص ابلاغ شده، حدود ۶۰۰ میلیون تومان جذب و شهر شیروان به ایستگاه سنجش آلودگی هوا تجهیز شده است.

وی درباره نیاز استان به نصب و راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای مختلف گفت: برای پایش و بررسی کیفیت هوا نیاز است تا در مرکز هر شهرستان یک ایستگاه دایر شود.

شکاریان اظهار کرد: اکنون علاوه بر بجنورد، شهرهای جاجرم و شیروان به ایستگاه سنجش کیفیت هوا مجهز هستند.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارند و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را مجموعا با گستره ۲۰۰ هزار هکتار مدیریت می کند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفردر شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان