آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۳ - ساعت ۲۲:۳۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

شهرداری بجنورد در وقت اضافه ساماندهی زباله گاه باباموسی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به فرصت‌های از دست رفته برای ساماندهی زباله گاه باباموسی بجنورد گفت: شهرداری و متولیان دیگر در وقت‌های اضافه ساماندهی این منطقه هستند.
شهرداری بجنورد در وقت اضافه ساماندهی زباله گاه باباموسی است,خراسان شمالی+بجنورد+رضا شکاریان+ساماندی زباله گاه+محیط زیست

به گزارش عصر اترک به نقل از مهر، رضا شکاریان با اشاره به تلاش‌های لازم در راستای ساماندهی وضعیت پسماند در خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری جلسه کارگروه پسماند در نخستین روزهای آغاز به فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ پیامی در راستای اهمیت ساماندهی پسماند در استان طی سال جدید داشت.

وی مدیریت پسماند در استان و به خصوص مرکز خراسان شمالی را از جمله اولویت‌های مهم اما مغفول مانده در سالیان گذشته دانست و افزود: چالش‌های مختلفی موضوع پسماند در خراسان شمالی را درگیر کرده که هر کدام از متولیان این امر باید برای حل این چالش‌های اقدامات عملی و محسوس داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی وجود معضلاتی مانند زباله گاه باباموسی بجنورد را از جمله این چالش‌های مهم اما مغفول برشمرد و گفت: فرصت‌های داده شده برای رفع این چالش در سالیان گذشته از دست رفته و باید سریع‌ترین و دقیق‌ترین اقدام جهت رفع و حل این مشکل در مرکز استان انجام شود.

وی شرایط در زباله گاه باباموسی را همچون وقت‌های اضافه‌ای برای حل مشکل و بحران دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول برای حل این شرایط دیگر زمان ندارند و شهرداری به همراه دستگاه‌های متولی باید چاره اندیشی جدی خود را به نتیجه برسانند.

شکاریان همچنین به برخی دیگر از چالش‌های پسماند در استان اشاره کرد و گفت: وضعیت ایستگاه میانی زباله بجنورد، مدیریت پسماندهای پزشکی، احداث و راه اندازی کارخانه کمپوست و دفن گاه بجنورد، تسریع در انجام طرح جامع مدیریت پسماند استان و تلاش در راستای کاهش تولید پسماند و ساماندهی تفکیک زباله از مبدا از مهمترین چالش‌های این حوزه در استان خراسان شمالی است که باید به قید فوریت مورد اقدامات عملی در راستای رفع مشکلات قدم برداشت.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان