آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ - ساعت ۱۸:۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

تغییر وضعیت کرونایی استان به سمت پرخطر/ مردم تزریق واکسن دوز یادآور را جدی بگیرند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به تغییر رنگ‌بندی‌ها به سمت وضعیت پرخطر و بسیار پر خطر در برخی از شهرستان‌های استان، لازم است توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
تغییر وضعیت کرونایی استان به سمت پرخطر/ مردم تزریق واکسن دوز یادآور را جدی بگیرند,

جواد شاهین فر، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه کرونا در استان همچون سایر نقاط کشور در حال افزایش است، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده، بیماران مبتلا به کرونا در استان دارای علائم تنفسی، همانند سرماخوردگی، آبریزش بینی، تب، سردرد هستند که به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بسیار مهم و ضروری ارزیابی و اعلام کرد: طبق گزارش آخرین وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا، خراسان شمالی در رعایت دستورالعمل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری است و با ۳۸٫۵۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این در حالی است که خراسان شمالی در رعایت تهویه در اماکن عمومی استان، استفاده از ماسک و... پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به تغییر رنگ‌بندی کرونایی در استان، بیان داشت: باتوجه‌به تغییر رنگ‌بندی‌ها به سمت وضعیت پرخطر و بسیار پر خطر در برخی از شهرستان‌های استان، لازم است همشهریان عزیز توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و از تجمع در اماکن عمومی پرهیز و رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را جدی بگیرند.

شاهین فر همچنین تزریق واکسن دوز یادآور کرونا را مورد تأکید قرارداد و اضافه کرد: نیاز است مردم نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا و تزریق دوز یادآور اهتمام لازم را داشته باشند.

وی همچنین به‌ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تأکید و بیان کرد: امیدواریم با مشارکت عمومی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور مدیریت بیماری کرونا به‌خوبی انجام و از شیوع آن جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان