آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ساعت ۲۳:۱۰
مسئول اردوی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت جواد الائمه (ع):

حدود سه هزار نفر از خراسان‌شمالی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند

مسئول اردوی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۷۹۸ نفر از شهروندان این استان از دهم بهمن ماه ۱۴۰۱ تاکنون به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در خوزستان اعزام شدند.
حدود سه هزار نفر از خراسان‌شمالی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند,خراسان شمالی+بجنورد+اردوی راهیان نور+عبدالرضا حاجتی

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، عبدالرضا حاجتی مسئول اردوی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی اظهار کرد: این تعداد از بسیجیان دانشجویی، دانش آموزی، محلات و سایر اقشار در قالب ۱۸ کاروان با ۷۳ دستگاه اتوبوس از ۱۰ بهمن ماه سال گذشته تاکنون عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

وی افزود: هزینه های این سفر معنوی نیز که به ازای هر نفر حدود سه میلیون تومان است توسط مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها، دستگاه ها، استانداری و سپاه تامین شد و تنها از هر نفر ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه ثبت نام دریافت شد.

مسوول اردوی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: این افراد از یادمان های دفاع مقدس اروند کنار، مسجد خرمشهر، هویزه، شلمچه، دهلاویه، معراج شهدا، کانال کمیل، فتح مبین، طلائیه بازدید کردند و علاوه بر این یک شب برنامه رزم شب نیز داشته اند.

وی افزود: سپاه استان در شهرستان حمیدیه خوزستان دارای اردوگاه است که از زائران پذیرایی خواهد کرد.

حاجتی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور در راستای تداوم پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان و دانشجویان در قالب راهیان نور در مناطق جنگی، موجب نهادینه شدن ارزش ها انقلاب در بین نسل جوان جامعه خواهد بود.

۲۷۸ هزار و ۱۷۹ بسیجی در ۹۹۸ پایگاه استان فعال هستند، ضمن اینکه ۸۷ در صد از بسیجیان در سامانه بسیج ثبت نام کرده اند که ۸۴ درصد از این تعداد عادی و ۹۱ درصد فعال هستند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند در سال ۱۴۰۰ از این استان یکهزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شده بودند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان