آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ساعت ۱۹:۵۵
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه وسملقان در مجلس:

راه آهن گرگان_ بجنورد_ مشهد با بودجه ملی ساخته نمی شود/ راه آهن پیوست سفر ایران به چین شد

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه وسملقان در مجلس با اشاره به اینکه اجرای راه آهن بجنورد، مشهد، گرگان با بودجه های ملی محقق نخواهد شد، گفت: برای اجرایی شدن این پروژه ۷۰۰ کیلومتری حداقل بیش از ۴۰ همت پول نیاز است و برای واقعیت بخشیدن به این موضوع باید از فاینانس های بین المللی استفاده کرد، براین اساس در سفر رییس جمهور به چین پیوست سفر شد.
راه آهن گرگان_ بجنورد_ مشهد با بودجه ملی ساخته نمی شود/ راه آهن پیوست سفر ایران به چین شد,

به گزارش عصر اترک، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه وسملقان در مجلس شورای اسلامی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: بودجه های استانی در دو ردیف اعتبارات استانی و  اعتبارات تملک دارایی در پروژه های ملی تقسیم بندی می شود.

 

وی ادامه‌ داد: اعتبارات استانی برای سال جاری به صورت میانگین و در مجموع در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۴.۵ درصد رشد پیدا کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه جذب ردیف های ملی یک نقطه ضعف برای استان است، گفت: مدیران باید بتوانند اعتبارات استان را به صورت ملی پیگیری کنند.

نماینده مردم پنج‌شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه جنگل گلستان جزو مصوبات دولت است و این مصوبات حداقل در بازه زمانی دو ساله تعریف شده اند، گفت: این جاده یکی از جاده‌های خطر آفرین کشور است و متاسفانه حوادث تلخی در این مسیر به وقوع پیوسته که این تاخیر موضوع را تلخ تر کرده است.

وحیدی در رابطه با شفافیت آرا توضیح داد: شفافیت موضوع مهمی است و من موافق این موضوع هستم و معتقدم که همه قوای کشور به جز موارد امنیتی و محرمانه نیاز به شفافیت آرا دارند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع فرودگاه، مهم ترین ضعف مربوط به کمبود ناوگان کشور است، افزود: تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد طی ماه به ۱۴ مورد نیز رسیده است، در حالی که سال گذشته تعداد پرواز ها به کمتر از چهار مورد رسیده بود که براین است وزیر دستور داد که حداقل روزانه یک پرواز قطعی در استان انجام شود.

وحیدی افزود: در حوزه مشکلات فرودگاه ضعف پیگیری از سمت مدیران استانی نیز وجود دارد.

نماینده مردم پنج‌شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه آهن، جزو پروژه های پیوست قراداد ایران چین شد، گفت: راه آهن استان در ابتدا جزو ۱۰ پروژه اولویت دار نبود اما در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی در اولویت اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اجرای راه آهن بجنورد، مشهد، گرگان با بودجه های ملی محقق نخواهد شد، گفت: برای اجرایی شدن این پروژه ۷۰۰ کیلومتری حداقل بیش از ۴۰ همت پول نیاز است و برای واقعیت بخشیدن به این موضوع باید از فاینانس های بین المللی استفاده کرد، براین اساس در سفر رییس جمهور به چین پیوست سفر شد.

 

 انتهای پیام/ رحمانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان