آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ساعت ۲۱:۳۷
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی خراسان شمالی:

بجنورد نارنجی شد/ تزریق دوز چهارم واکسن کرونا جدی گرفته شود

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت از آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، هم اکنون شهرستان بجنورد در شرایط نارنجی کرونایی، مانه و سملقان آبی و مابقی شهرستان‌ها زرد هستند.
بجنورد نارنجی شد/ تزریق دوز چهارم واکسن کرونا جدی گرفته شود,

فلوریا انفرادی، مدیرگروه مبارزه با بیماری‌ها معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در بجنورد اظهار داشت: امسال وضعیت روند ابتلا به کرونا نسبت به سال گذشته با موج کمتری در حال پیشروی است و تعداد بستری و فوتی ناشی از کرونا کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا غیرقابل‌پیش‌بینی است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با این بیماری مقابله کرد، ادامه داد: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق دوز سوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته است، در صورت دارابودن ضعف سیستم ایمنی و بیماری زمینه‌ای باید نسبت به تزریق دوز چهارم اقدام کنند.

انفرادی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه در آستانه عید نوروز و آغاز مسافرت‌های نوروزی و دیدوبازدیدها قرار داریم، مردم تمام نکات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این کارشناس مسئول خاطرنشان کرد: تأکید می‌شود افرادی که دارای علائم تنفسی، آبریزش بینی و تب هستند، تا حد ممکن در جمع حضور پیدا نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی بیان داشت: باتوجه‌به اینکه کارشناسان وزارت بهداشت اعلام کردند که ممکن است طی ماه آینده دوباره با یک موج پیک کرونا مواجه شویم، توصیه می‌شود تا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با کمک به کادر درمان، از این پیک به‌سلامت عبور کنند.

این کارشناس مسئول گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت از آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، هم اکنون شهرستان بجنورد در شرایط نارنجی کرونایی، شهرستان مانه و سملقان آبی و شهرستان‌های راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج و اسفراین زرد هستند.

 

انتهای پیام/ دهقانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان