آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ساعت ۲۱:۲۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۸۷ درصد از جمعیت استان، دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کرونا تمام نشده است و در قالب جهش‌های مختلفی نمایان می‌شود که تاکنون تنها ۱۳ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان نسبت به تزریق واکسن کرونا دوز یادآور اقدام کرده‌اند.
۸۷ درصد از جمعیت استان، دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند,

محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع پیک هشتم در استان، مردم همانند گذشته مشارکتی فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دوز واکسن آن‌ها گذشته است، باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

اکبری با بیان این که اکنون ۹۵٫۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال نوبت اول و ۸۸٫۳ درصد نوبت دوم و ۶۰ درصد این گروه سنی دوز سوم را تزریق کرده‌اند، اضافه کرد: سبد واکسیناسیون استان تکمیل است و تمام مراکز بهداشتی به همراه مراکز تجمیعی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: تاکنون ۱۳٫۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دوز یادآوری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به همین علت سطح ایمنی افراد و جامعه کاهش‌یافته است.

وی نسبت به کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و گفت: باتوجه‌به شیوع سویه جدید اُمیکرون در کشورهای مختلف و شناسایی مواردی از آن در کشور و احتمال سرایت‌پذیری بیشتر این سویه، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که اکنون تمام شهرهای استان در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان راز و جرگلان در وضعیت نارنجی است، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت عموم نسبت به کنترل و شیوع این بیماری اقدام کرد.
 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان