آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ساعت ۲۲:۵
طی روزهای اخیر؛

بیش از ۹ هزار تماس مبنی بر یخ زدگی تاسیسات آبی دریافت شد

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: از روز چهارشنبه هفته گذشته بیش از ۹ هزار تماس مبنی بر یخ زدگی تاسیسات آبی دریافت شد.
بیش از ۹ هزار تماس مبنی بر یخ زدگی تاسیسات آبی دریافت شد,خراسان شمالی+بجنورد+یخ زدگی تاسیسات آب+رضا نعیمی+مدیرعامل آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری عصراترک به نقل از مهر، رضا نعیمی اظهار داشت: با ورود هوای سرد به استان از بیستم دی ماه و رسیدن دما به منفی ۱۹ درجه، سامانه ارتباط مردمی آبفا خراسان شمالی با بار ترافیکی بسیار بالای تماس‌های مشترکان از اقصی نقاط استان مبنی بر یخ زدگی تأسیسات، ترکیدگی کنتور و شیرآلات رو برو شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: این روند افزایشی تا انتهای روز پنج شنبه ادامه یافت و پس از آن با توجه به افزایش روزانه دما روند کاهش تماس را به خود گرفت اما همچنان شاهد ترافیک بسیار بالای تماس‌ها هستیم.

وی با اشاره به تعداد تماس‌ها در چند روز اخیر، افزود: طی روزهای اخیر روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد تماس مبنی بر یخ زدگی تأسیسات آب را پاسخگو بودیم.

نعیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارائه کلیه خدمات آب و فاضلاب به اقصی نقاط استان برقرار می‌باشد، گفت: از بهترین راهکارهای مقابله با یخ زدگی می‌توان به مسدود کردن مسیرهای نفوذ هوای سرد به داخل مجاری عبور تأسیسات، استفاده از پشم شیشه جهت عایق بندی کنتورها و لوله‌ها و پرکردن دریچه‌های کنتورهای آب به وسیله گونی‌های پر از پوشال و خاک اره اشاره کرد.

وی بیان داشت: در صورت بروز یخ زدگی از ریختن آب داغ مستقیم بروی کنتور، لوله‌ها و شیرآلات جدا خود داری کرده و از افروختن آتش در اطراف تأسیسات آبی به شدت پرهیز کنید.

نعیمی گفت: حفاظت از انشعاب آب شامل لوله‌ها، کنتور آب و شیرآلات مربوطه بر عهده مشترک بوده و چنانچه کنتور بر اثر سرقت، یخ زدگی، وارد آمدن ضربه، هر گونه دستکاری و … مفقود و یا معیوب شود هزینه‌های مربوطه از مشترک اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان