آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ساعت ۱۹:۳۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

سبد واکسن کرونا در استان کامل است/ سرعت سرایت سویه اُمیکرون یک و نیم برابر دلتاست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که سبد واکسن کرونا در استان تکمیل و به مقدار لازم موجود است، عنوان کرد: واکسیناسیون در تمام مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت، خانه بهداشت‌های شهری و روستایی و مراکز تجمیعی در ساعات اداری انجام می‌شود.
سبد واکسن کرونا در استان کامل است/ سرعت سرایت سویه اُمیکرون یک و نیم برابر دلتاست,

محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: سرایت‌پذیری زیر سویه‌های اُمیکرون بالاست و سرعت انتقال آن یک و نیم برابر بیشتر از سویه دلتاست.

 

وی با بیان این که زیر سویه‌های ویروس اُمیکرون وارد کشور شده است و اکنون ضروری است که شهروندان، به ویژه افراد بالای 18 سال که 6 ماه از تزریق واکسن کرونای آن ها گذشته است نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند، گفت: ایمنی بدنی افراد واکسن زده 20 برابر بیشتر از واکسن نزده هاست و مانع ابتلای سخت به بیماری و بستری آن ها می شود.

 

اکبری رعایت سخت‌گیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی را متذکر و یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون کرونا دوراه کار مهم و ضروری برای مبارزه با این بیماری است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین ضروری است که افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون، بیمارهای قلبی و عروقی و سرطان به دلیل پایین‌بودن سد ایمنی بدنی در اولین فرصت واکسیناسیون کرونای خود را تکمیل کنند.

 

اکبری با اشاره به این که سبد واکسن کرونا در استان تکمیل و به مقدار لازم موجود است، عنوان کرد: واکسیناسیون در تمام مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت، خانه بهداشت‌های شهری و روستایی و مراکز تجمیعی در ساعات اداری انجام می‌شود و  مراکز نمونه‌گیری نیز از صبح تا 17 هر روز فعال هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان