آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ - ساعت ۱۷:۲۸
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خبر داد:

حمایت جدی مجلس از کِشت‌های گلخانه‌ای/ خراسان شمالی جزو ۵ استان برتر در جذب اعتبارات آبخیزداری

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: کِشت‌های گلخانه‌ای یک اولویت اساسی در مجلس شورای اسلامی و خراسان شمالی محسوب می‌شود.
حمایت جدی مجلس از کِشت‌های گلخانه‌ای/ خراسان شمالی جزو 5 استان برتر در جذب اعتبارات آبخیزداری,

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه از سال 88 طرح اصلاح الگوی کشت در مجلس شورای اسلامی اجرا نشده است، اظهار کرد: اجرای این طرح در مجلس یازدهم پیگیری شد که حوزه‌های زراعت، باغداری، آب مصرفی حوزه کشاورزی و... را شامل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آب مصرفی در حوزه کشاورزی در استان ما به‌صورت سنتی استفاده می‌شود، افزود: با دستور مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای حوزه آبخیزداری و آبیاری نوین برداشت شده است که امیدواریم سهم قابل‌توجهی برای استان خراسان شمالی در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه خراسان شمالی جزو 5 استان برتر در جذب اعتبارات آبخیزداری است، ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت  از طریق آبیاری نوین، تقویت سفره‌ آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از تخریب خاک و... از جمله اهداف اجرای طرح اصلاح الگوی کشت است.

وحیدی با بیان اینکه مجلس حمایت جدی از کشت‌های گلخانه‌ای دارد، افزود: این موضوع در مجلس و استان یک اولویت اساسی است و به دنبال این هستیم کشت‌های گلخانه‌ای در سطح کشت کمتر نیز مجوز لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/گ

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان