آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ساعت ۲۰:۵۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

۸۷ درصد از جمعیت واجد الشرایط خراسان شمالی، دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند

محمدرضا اکبری باتوجه به اینکه موج جدید کرونا آغاز شده است، گفت: متاسفانه تاکنون تنها 13 درصد از گروه های هدف، نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
87 درصد از جمعیت واجد الشرایط خراسان شمالی، دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند,

محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا هشدار داد و اظهار داشت: برای مقابله با این سویه و جلوگیری از همه گیری آن باید شهروندان نسبت به دریافت دوزهای یادآوری و تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

اکبری اضافه کرد: واکسیناسیون نوبت سوم و چهارم مکمل واکسیناسیون دو نوبت قبل هستند و برای همه گروه های هدف الزامی است که نوبت های یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی با بیان این که تزریق دوزهای یادآور، میزان ایمنی در برابر ویروس کرونا را افزایش می دهند، ادامه داد: نقش مردم و مشارکت عمومی در کنترل این بیماری بسیار مهم و پررنگ است، بنابراین از هم استانی های عزیز می خواهیم با بالا بردن سیستم ایمنی بدن با تزریق دوزهای یادآور در مدیریت بیماری یاریگر باشند.

اکبری یادآوری کرد: هر قدر پوشش واکسیناسیون بالاتر باشد سرایت بیماری کمتر شده و مرگ و میر ناشی از بیماری نیز کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: از ابتدای واکسیناسیون در استان تاکنون 95.5 درصد جمعیت بالای 18 سال دوز اول واکسن، 87.8 درصد دز دوم، 60 درصد دز سوم و فقط 13 درصد دوز چهارم را دریافت کرده اند.

اکبری با بیان این که سبد واکسن کرونای استان تکمیل است، یادآوری کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون از ساعت 8 صبح الی 19 آماده واکسیناسیون شهروندان هستند.

وی تاکید کرد: تمام افراد بالای 18 سال که 6 ماه از زمان تزریق واکسن آن ها گذشته است باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان