آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۱۹ - ساعت ۱۹:۶

در بهزیستی خراسان شمالی، کودکی که شرایط فرزندخواندگی را داشته باشد، وجود ندارد/ بیشترین تمایل زوجین برای کودکان ۲ تا ۵ ساله است

کارشناس مسئول فرزندان تحت مراقبت در خانواده و فرزندخواندگی بهزیستی خراسان شمالی از وجود ۴۰۰ زوج در صف انتظار فرزندخواندگی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در بهزیستی استان فرزندی که شرایط واگذاری به خانواده های متقاضی را داشته باشد، وجود ندارد.
در بهزیستی خراسان شمالی، کودکی که شرایط فرزندخواندگی را داشته باشد، وجود ندارد/ بیشترین تمایل زوجین برای کودکان 2 تا 5 ساله است,

معصومه فلاح، کارشناس مسئول فرزندان تحت مراقبت در خانواده و فرزندخواندگی بهزیستی خراسان شمالی در گفت‌وگو با عصراترک با اعلام اینکه ۴۰۰ خانواده در استان در صف انتظار فرزندخواندگی هستند، اظهارکرد: تعداد افرادی که در این استان خواستار فرزندخوانده هستند، هر روز افزایش پیدا می کند.

وی گفت: طی امسال ۱۰ فرزند از بهزیستی به خانواده های متقاضی تحویل داده شده است و تحویل دو  فرزند دیگر به خانواده های متقاضی نیز تایید شده و در حال پیگیری امور هستیم.

کارشناس مسئول فرزندان تحت مراقبت در خانواده و فرزندخواندگی بهزیستی خراسان شمالی افزود: از سال ۸۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ فرزند از بهزیستی خراسان شمالی تحویل خانواده های متقاضی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر در بهزیستی استان فرزندی که شرایط واگذاری به خانواده های متقاضی را داشته باشد، وجود ندارد.

وی در خصوص بیشترین گروه سنی کودکان که خانواده ها مایل به پذیرش سرپرستی آن ها هستند، افزود: کودکان ۲ تا ۵ سال، کودکانی هستند که زوجین بیشتر مایل به پذیرش سرپرستی آن ها هستند.

کارشناس مسئول فرزندان تحت مراقبت در خانواده و فرزندخواندگی بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به کودکانی که شرایط فرزند خواندگی را دارند، عنوان کرد: شرط اجازه به فرزند خواندگی گرفتن کودکان این است که باید پیشینه خانوادگی از آن کودک وجود نداشته باشد و یا مدت بسیار طولانی والدین کودکان از فرزند خود خبری نگرفته باشند؛ در این صورت دادستان دستور سلب حضانت از کودک را صادر می‌کند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان