آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ساعت ۲۰:۳۲
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

زیان انباشت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی به ۳۸۷ میلیارد تومان رسید

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از زیان انباشت شده ۳۸۷ میلیارد تومانی در این شرکت تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.
زیان انباشت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی به ۳۸۷ میلیارد تومان رسید,خراسان شمالی+بجنورد+آب و فاضلاب+محمدرضا شیردل

به گزارش عصراترک به نقل از فارس، محمدرضا شیردل، معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه درآمدهای این شرکت پاسخگوی هزینه های آن نیست، اظهارکرد: ۲۱۸ هزار اشتراک شهری و ۱۲۵ هزار اشتراک روستایی در این استان وجود دارد که میزان درآمدهای ثبت شده از آن ها ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه میزان درآمدهای ۶ ماهه اول سال جاری، ۴۳.۵ میلیارد تومان در حوزه شهری و ۱۰.۵ میلیارد تومان در حوزه روستایی بوده است، گفت: این در حالی است که هزینه های ثبت شده طی ۶ ماه سال جاری ۹۵ میلیارد تومان بوده که با توجه به معوق بودن بدهی بازار و پیمانکاران، در حال حاضر این فقط شرکت در بخش جاری ۱۱۰ میلیارد تومان بدهکار است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: از لحاظ مصارف نیز بیشترین میزان متوسط مصرف، در بخش روستایی این استان وجود دارد که متوسط مصرف بخش خانگی روستایی در هر ماه ۱۷.۵ متر مکعب بوده و این در حالی است که متوسط مصرف در بخش شهری در هر ماه ۱۲.۵ متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان هزینه های تامین و توزیع آب شرب در روستاهای این استان خیلی با درآمد فاصله دارد.

شیردل تصریح کرد: پراکندگی روستاها و انتقال آب از مناطق خیلی دور دست و شبکه ضعیف و فرسوده سبب شده تا هزینه ها بیش از پیش افزایش یابد و از سوی دیگر بر زیان انباشت شده نیز افزوده شود.

وی توضیح داد: در حسابرسی انجام شده در سال گذشته این شرکت حدود ۹۸ میلیارد تومان زیان انباشت داشته که برای پرداخت ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی کمک زیان دولت، زیان خالص شرکت مبلغ ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: در مجموع زیان انباشت شده این شرکت تا انتهای سال گذشته، ۳۸۷ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان