آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ساعت ۱۸:۳۸
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی خبر داد:

ارجاع سه هزار دانش آموز خراسان شمالی به مرحله تخصصی سنجش

حسین نعمتی با اشاره به اینکه 19 هزار دانش آموز کلاس اولی خراسان شمالی برای سنجش نوبت گیری کرده اند، گفت: از مجموع نوآموزان سه هزار و ۱۵۲ نفر به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شده اند که شامل 16 درصد می شود.
ارجاع سه هزار دانش آموز خراسان شمالی به مرحله تخصصی  سنجش,

حسین نعمتی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد اظهار داشت: نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه سنجش تخصصی در خراسان‌شمالی مورد ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند و در صورت تشخیص احتمال نارسایی برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت نوآموزان از ۲۲ خردادماه در این استان آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه داشت که نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری و سلامت جسمی و حرکتی مورد سنجش قرار گرفتند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی افزود: طبق آمار این طرح که به تازگی جمع بندی شده است؛ ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند که ۹۹ و پنج دهم درصد سنجش شدند.

وی ادامه داد: از مجموع سه هزار و ۱۵۲ نفری که به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شده اند؛ ۹ درصد مشکوک به مشکل هوش، ۲ و نیم درصدشنوایی، چهار و نیم درصد بینایی و ۲ دهم درصد جسمی و حرکتی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی‌های کودکان و جلوگیری از افت تحصیلی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی هستند که از این تعداد هزار و ۶۰۰ نفر در مدارس استثنایی و بقیه در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان