آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصاد مقاومتی | کد خبر: ۲۸۵۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - ساعت ۱۷:۲۱
معاون سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:

ضرورت تشکیل کارگروه آبخیزداری در استان ها/مصوبات ملی مقابله با فرونشست ابلاغ خواهد شد

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری در مقابله با سیلاب ها و فرونشست زمین بسیار مهم هستند، در این راستا، باید در سطح استان ها کارگروه تخصصی آبخوان داری و آبخیزداری تشکیل شود تا رویکرد اجرای این برنامه در استان ها یکپارچه شود..
ضرورت تشکیل کارگروه آبخیزداری در استان ها/مصوبات ملی مقابله با فرونشست ابلاغ خواهد شد,

رسول حسام، معاون سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: بلایای طبیعی شامل سیل، زلزله، طوفان، فرونشست و خشکسالی، اتفاقاتی هستند که همواره در کشور رخ داده اند و رخ می دهند.

حسام گفت: درصورتیکه این واقعیت را مهم ندانیم و اقدامات پیشگیرانه را در زمینه کنترل و مدیریت بلایای طبیعی به کار نگیریم، هر ساله مجبور خواهیم بود که بیشتر منابع مالی کشور را بابت جبران خسارت های ناشی از بلایای طبیعی هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: در کشور باید نگاه از اقدامات مقابله ای و بازسازی به سوی اقدامات پیشگیرانه نسبت به کنترل و مدیریت پیامدهای ناشی از اتفاقات بلایای طبیعی تغییر کند که همان مدیریت ریسک محسوب می شود.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: برنامه ریزان و تصمیم گیران اجرایی در زمینه کنترل و مدیریت پیامدهای ناشی از اتفاق بلایای طبیعی، پیوست های لازم برای اجرای پروژه ها را تعریف و ابلاغ کرده اند که حال عمل به آنها باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی همچنین گفت: برای کنترل و مدیریت پیامدهای ناشی از اتفاق بلایای طبیعی در کشور، ارائه آموزش های تخصصی و عمومی به نهادهای اجرایی و مردم بسیار مهم است که این رویکرد به عنوان اولویتی بسیار مهم در مدیریت ریسک می بایست در دستور کار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرار گیرد.

حسام در ادامه اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری را از برنامه های بسیار مهم در مقابله با سیلاب ها و حتی فرونشست زمین برشمرد و گفت: بابت اجرای این طرح ها که مورد تاکید دولت است باید در سطح استان ها کارگروه تخصصی آبخوان داری و آبخیزداری تشکیل شود تا تمامی مطالعات تهیه شده توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط تجمیع شوند و رویکردی یکپارچه برای اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

وی اعلام کرد: سازمان مدیریت بحران کشور به طور جدی از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در سطح استان ها حمایت خواهد کرد و در این راستا، دستگاه های اجرایی ذی ربط نیز باید پای کار باشند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: توسعه اجرای برنامه آبیاری نوین در مزارع و باغات و اجرای طرح الگوی کشور برای مقابله با مسئله فرونشست بسیار مهم هستند که این دو برنامه می بایست هم راستای با یکدیگر عملیاتی شوند و اجرای آبیاری نوین بدون اجرای الگوی کشت هیچ کمکی بر پیشگیری از این اتفاق نخواهد کرد.

وی اعلام کرد: اخیرا جلسه ملی فرونشست در کشور برگزار شد که به زودی مصوبات این جلسه به استان به منظور اجرا، ابلاغ می شود.

حسام در خاتمه به زلزله و اهمیت مقاوم سازی منازل فرسوده به ویژه در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: تجربه حکایت از آن دارد که نسخه ملی یکدست پیچیده شده برای مقاوم سازی منازل فرسوده روستاییان کشور موثر نیست و باید برای هر منطقه نسخه مبتنی بر ویژگی همان مناطق تهیه شود تا اجرای مقاوم سازی منازل فرسوده روستایی سرعت بگیرد.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان