آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ - ساعت ۲۰:۲۸
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی مطرح کرد:

کمبود ۱۲۰۰ معلم در خراسان شمالی/ ۲۳۰۰ دانش آموز ثبت سفارش کتاب نداشتند

ابوالقاسم اکبری گفت: طی سال های قبل حدود یک هزار و 400 نیروی معلم کمبود بوده که کمبود 200 نیرو با خرید خدمات رفع و همچنان یک هزار و 200 معلم در سطح استان کمبود وجود دارد.
کمبود 1200 معلم در خراسان شمالی/ 2300 دانش آموز  ثبت سفارش کتاب نداشتند,

به گزارش خبرنگار عصراترک از بجنورد، ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری اظهار داشت: مشکل آب اردوگاه دانش آموزشی بجنورد به صورت موقت مرتفع شد اما نیازمند تخصیص اعتبار از سازمان برنامه بودجه و همکاری آبفا برای راه اندازی مخزن آب اصلی این مکان هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز در اردوگاه دانش آموزی یکی از موضوعات پراهمیت است، ادامه داد: براین اساس برای اینکه در زمینه تامین آب دچار مشکل نشویم به همراهی آب منطقه ای نیاز داریم.

اکبری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس و پروژه مهر دارد، گفت: کارگروه های مختلف فعال شدند، وضعیت ثبت نام دانش آموزان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته به طوری که در سال گذشته 186 هزار و 575 دانش آموز در مدارس استان تحصیل داشتند که براساس آمار موجود پیش بینی می شود که حدود 190 هزار دانش آموز  در سطح استان ثبت نام کنند.

وی به افزایش سه هزار نفری دانش آموزان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: 95 درصد ثبت نام دانش آموزان انجام شده است.

اکبری به موضوع کتاب دانش آموزان اشاره کرد و افزود: توزیع کتاب ها و ارسال به شهرستان ها و سپس مدارس آغاز شده است تا دانش آموزان در روز اول مدرسه بتوانند کتاب هایشان را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه ثبت نام کتاب دانش آموزان در سامانه تا روز 31 شهریور ادامه دارد، گفت: تاکنون دو هزار و 379 نفر از دانش آموزانی که ثبت نام شده اند، ثبت سفارش کتاب انجام نداده اند.

این مقام مسئول به کمبود نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش استان اشاره و اظهارکرد: از سال های گذشته حدود یک هزار و 400 نیروی معلم کمبود بوده است که کمبود 200 نیرو با خرید خدمات رفع و همچنان یک هزار و 200 معلم در سطح استان کمبود وجود دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از مجموع یک هزار و 706 معلمی که درخواست بازنشستگی داشتند، 800 نفر درخواست استمرار کار داشتند و با حضور 56 سرباز معلم، 85 روحانی وظیفه پوشش کمبودات انجام شده و تمام تلاش مان این است که در روز اول مهر هیچ مدرسه ای بدون معلم نباشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان 9 مدرسه یک دانش آموزی فعال است، گفت: همچنین 109 مدرسه با جمعیت کمتر از پنج دانش آموز فعال هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان