آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ساعت ۱۷:۲۲
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

۱۲ هزار نوآموز خراسان شمالی سنجش شده اند

حسین نعمتی فاروجی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 19 هزار و 604 دانش آموز در پایه اول ابتدایی سنجش می شوند، گفت: تاکنون در سطح استان خراسان شمالی 15 هزار و 892 نفر نوبت گیری و 11 هزار و 940 نفر نیز سنجش شده اند.
 12 هزار  نوآموز  خراسان شمالی سنجش شده اند,

حسین نعمتی فاروجی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه ۱۵ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان استان اختصاص یافته است، اظهار داشت: از مجموع  پایگاههای سنجش ۱۴ پایگاه سنجش اولیه نوآموزان و یک پایگاه سنجش تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در سنجش اولیه، برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طرح سنجش از اول تیرماه در پایگاه های سنجش استان خراسان شمالی آغاز شده است، گفت: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی است.

نعمتی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 19 هزار و 604 دانش آموز در پایه اول ابتدایی سنجش می شوند، اظهارکرد: تاکنون در سطح استان خراسان شمالی 15 هزار و 892 نفر نوبت گیری و 11 هزار و 940 نفر نیز سنجش شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: گفتنی است که به صورت تفکیک شهرستانی در خراسان شمالی، در بجنورد 6 هزار و 715 دانش آموز، اسفراین یک هزار و 840 دانش آموز، بام و صفی آباد 227 دانش آموز، جاجرم 506 دانش آموز، رازو جرگلان یک هزار و 392 دانش آموز، شیروان دو هزار و 342 دانش آموز، فاروج 779 دانش آموز و مانه و سملقان دو هزار و 91 دانش آموز نوبت گیری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از مجموع تعداد نوبت گیری در شهرستان ها، در بجنورد چهار هزار و 970 دانش آموز، اسفراین یک هزار و 392 دانش آموز، بام و صفی آباد 220 دانش آموز، جاجرم 439 دانش آموز، رازو جرگلان یک هزار و 217 دانش آموز، شیروان یک هزار و 421 دانش آموز، فاروج 744 دانش آموزو مانه و سملقان یک هزارو 537 دانش آموز سنجش شدند.

نعمتی بیان داشت: براساس سنجش صورت گرفته در مجموع کل استان یک هزار و 184 دانش آموز ارجاع هوش، 559 دانش آموز ارجاع بینایی، 309 دانش آموز ارجاع شنوایی شدند که برای تشخیص احتمال نارسایی به پایگاه سنجش تخصصی ارجاع داده شده اند.

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان