آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۰۲ - ساعت ۱۹:۱۶
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی اعلام کرد:

گلایه روستاییان استان از کیفیت پایین آرد و نان/اجرای بازرسی و نظارت از نانوایی های روستایی، در دستور کار

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی گفت: روستاییان استان از وضعیت کیفیت پایین آرد و نان همچنین کمبود آرد در نانوایی های مناطق خود گلایمند هستند که برای رفع این دغدغه، در گام نخست بازرسی و نظارت از نانوایی های مناطق روستایی استان را در دستور کار قرار داده ایم.
گلایه روستاییان استان از کیفیت پایین آرد و نان/اجرای بازرسی و نظارت از نانوایی های روستایی، در دستور کار,

امین کلاته، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: کیفیت پایین آرد و نان همچنین کمبود آرد از مهمترین گلایه ها و مشکلات در مناطق روستایی استان است.

کلاته، دستمزد پایین شاطرها، کیفیت پایین آرد تحویلی به نانوایی ها، آرد فروشی توسط نانوایی ها همچنین برخورد نشدن با تخلفات نانوایی ها در مناطق روستایی را از مهمترین علل بوجود آمدن گلایه ها در بخش آرد و نان در مناطق روستایی استان عنوان کرد.

وی گفت: برای رسیدگی به این مشکل و کاهش تخلفات در این حوزه، طی توافق با دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصمیم بر این شد تا برای شوراهای بخش های هر شهرستان کارت بازرسی از نانوایی های مناطق روستایی صادر شود تا آنان بر عملکرد نانوایی های حوزه خود نظارت کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی افزود: صدور این کارت های بازرسی در حال انجام است.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که آردهای بی کیفیت تحویلی به نانوایی های مناطق روستایی استان، تهدیدی بر سلامت مردم این مناطق است، بیان کرد: این اعتراض جدی به شرکت غله استان منعکس شده است.

کلاته گفت: تقاضا بر این است که کارخانجات تولید آردی که در استان آرد بی کیفیت به نانوایی ها تحویل می دهد یا باید تعطیل شوند و یا باید کیفیت آرد خود را بهبود دهند.

وی یادآور شد: آزادسازی قیمت آرد برای نانوایی ها نیز کمک خواهد کرد تا تولید آرد میان کارخانجات تولید آرد رقابتی شود و نانوایی ها این اختیار را بدست خواهند آورد تا خود کارخانه مورد نظر را برای خرید آرد انتخاب کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: بهبود کیفیت نان تولیدی در نانوایی ها علاوه بر اینکه به بهبود کیفیت آرد بستگی دارد، نیازمند واقعی شدن دستمزد شاطرها نیز است.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان