آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ساعت ۲۰:۴۷
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

فقط ۱۴ درصد از مردم خراسان شمالی ماسک می زنند/ ۵ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی

محمدرضا اکبری گفت: براساس آخرین گزارش از وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان شمالی، طی هفته گذشته، درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان 14 درصد بوده که از میانگین کشوری کمتر است.
فقط 14 درصد از مردم خراسان شمالی ماسک می زنند/ 5 شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی,

محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد با اشاره به اینکه موج هفتم کرونا همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: براین اساس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب و تکمیل واکسیناسیون ضرورت دارد.

 

وی ادامه داد: براساس آخرین گزارش از وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان شمالی،  طی هفته گذشته، درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان 14 درصد بوده که از میانگین کشوری کمتر است و در واقع خراسان شمالی دومین استان با کمترین میزان رعایت در استفاده از ماسک است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: طی هفته گذشته، درصد موارد رعایت دستورالعمل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان، 26 درصد بوده که میانگین کشوری در این بخش 28 درصد است.

 

وی با بیان اینکه سامانه ملی پاسخگویی 190 آماده دریافت شکایات مردمی در بخش بهداشت است، اظهار کرد: بازرسی‌ها به صورت مداوم از سوی کارشناسان در حال انجام است و با موارد تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

 

اکبری در خصوص آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی شهرستان‌های استان نیز گفت: متأسفانه شاهد افزایش شهرهای قرمز در استان هستیم، در حال حاضر بجنورد، شیروان، جاجرم، مانه و سملقان و اسفراین در شرایط قرمز و راز و جرگلان، گرمه و فاروج در شرایط کرونایی نارنجی قرار دارند.

 

وی بر رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف، دستگاه‌های اجرایی و... تأکید و اظهار کرد: 420 مرکز و پایگاه بهداشتی شهری و روستایی در سراسر مناطق تحت پوشش دانشگاه آماده ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا به مردم است.

 

وی در پایان با تشویق مردم به استفاده از ماسک، عنوان کرد: سلامتی خود و خانواده خود و دوستانمان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسن تضمین کنیم.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان