آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ساعت ۴:۶
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:

دانشمندان وجود خود را نذر جامعه و بشر می کنند

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه دانشمندان فقط جامعه و انسان را می بینند، گفت: دانشمندان پس از اینکه غرق در خدا می شوند، ذره، ذره وجود خود را نذر انسان هایی می کنند که قرار است به جامعه و انسان ها خدمت کنند.
دانشمندان وجود خود را نذر جامعه و بشر می کنند,خراسان شمالی+بجنورد+فرهنگ و ارشاد+قلم+دانشمند

به گزارش خبرنگار عصراترک از بجنورد، حجت الاسلام عباس سرشته معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز پنجشنبه در برنامه ای که به مناسبت روز قلم در محل آمفی تئاتر کتابخانه دهخدا بجنورد برگزار شد، گفت: دانش تنها در خود خدا است و دانشمندان غرق در خداوند می شوند.

 

وی با بیان اینکه دانشمندان فقط جامعه و انسان را می بینند، افزود: دانشمندان پس از اینکه غرق در این فضا می شوند، در واقع ذره، ذره وجود خود را نذر انسان هایی می کنند که قرار است به جامعه و انسان ها خدمت کنند.

حجت الاسلام سرشته وقف عمر دانشمندان در راه انسان و جامعه را به جهاد تشبیه کرد و افزود: در روایات آمده است که جوهر قلم علما از خون شهدا برتر می باشد.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انسان مهمتر از وطن می باشد، گفت:  شهدا تمام هستی خود را می گذارند تا از وطن دفاع کنند اما دانشمندان با یک جمله یا کتاب، مسیری را برای رشد انسان ها باز کرده و به عالم خدمت می کنند.

وی در انتها بیان داشت: انسان رشدیافته در هر نقطه از جهان باشد، آنجا وطنش است و ملاک وطن خاکی نمی باشد بلکه وطن اندیشه ای است.

در انتهای مراسم به مناسبت روز قلم از فعالان اهل قلم تجلیل و قدردانی به عمل آورده شد.

 

انتهای پیام/ عبدالله یزدانی

 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان