آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ساعت ۲۳:۱۹

وزارت آموزش و پرورش ۵۰ درصد از هزینه ساخت مدارس غیرانتفاعی را تامین می کند

احمد محمودزاده گفت: زمین هایی با کاربری آموزشی که استاندارد مدارس دولتی نیستند، در اختیار مدارس غیردولتی قرار بگیرند و تسهیلات از کاروگره اشتغال و کسب و کار به صورت ۵۰ درصد از استان و ۵۰ درصد از وزارت این اعتبارات در نظر گرفته می شود.
وزارت آموزش و پرورش 50 درصد از هزینه ساخت مدارس غیرانتفاعی را تامین می کند,

به گزارش عصراترک، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: نقش ویژه آموزش و پرورش به دلایل متعددی از جمله نقش در رشد، ترقی، پیشرفت و انتقال ارزش ها طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در خلق تمدن انقلاب اسلامی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای کشور خواهد بود، گفت: نکته قابل توجه این است که اگر تمام اعتبارات آسیب های اجتماعی و فرهنگی در استان برای توسعه هنرستان ها و فنی و حرفه ای هزینه شود قطعا قابل ارزش خواهد بود، زیرا این موضوع می‌تواند موجب اشتغال زایی در رشته های مهارت محور باشد.

این مقام مسئول گفت: در حوزه اجرای طرح دانش پژوهی رشته ای، باید رشته های پرجمعیت، مولد، اشتغال زا، کمک کننده به استان و برخی رشته های منسوخ و اشباع شده، به صورت کامل مطالع و تحلیل و بررسی صورت بگیرد و قطعا این طرح حرکت مطلوبی در جهت افزایش روند اشتغال در استان خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: استانداری، سهم دستگاه ها را ذیل یک کارگروه مشخص کند، تا تعیین شود که هر سامانی به چه میزان متعهد اجرای کار در این طرح باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی این است که در ماده ۱۸ اگر ساختمان هایی که در یک محدوده به صورت خصوصی احداث می شوند، بیش از 20 واحد مسکونی باشند باید زمینی را خریداری و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، براین اساس برای تهیه فضای آموزشی از این طرح می توانید برخودار شوید.

محمودزاده یادآور شد: آمار مدارس غیردولتی در استان خراسان شمالی عدد 7.5 و پایین تر از میانگین کشوری که 12.5 است، می باشد که قطعا برای بهبود این آمار نیاز به حمایت است.

این مقام مسئول ابراز داشت: زمین هایی که با کاربری آموزشی که استاندارد مدارس دولتی نیستند، در اختیار مدارس غیردولتی قرار بگیرند و تسهیلات از کاروگره اشتغال و کسب و کار به صورت ۵۰ درصدی از استان و ۵۰ درصد از وزارت این اعتبارات در نظر گرفته می شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان