آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ساعت ۲۰:۱
معاون وزیر آموزش و پرورش در خراسان شمالی:

۱۲ درصد مدارس کشور غیردولتی اند/ کیفیت بخشی به مدارس دولتی و اجرای سند تحول بنیادین در صدر اهداف دولت

احمد محمودزاده با بیان اینکه میانگین تعداد مدارس غیر انتفاعی در کشور ایران به 12.19 درصد رسیده است، گفت: میانگین هدفگذاری شده 16 درصد بود که تاکنون محقق نشده است.
12 درصد مدارس کشور غیردولتی اند/ کیفیت بخشی به مدارس دولتی و اجرای سند تحول بنیادین در صدر اهداف دولت ,

به گزارش عصراترک، احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش تقدیر از همکاران مدارس آموزش از راه دور در مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: در تاریخ آموزش و پرورش مردم، خیران، واقفان، سازمان های مردم نهاد، نهادهای انقلابی و مذهبی در قالب های مختلف از ایام دور در کنار تعلیم و تربیت رسمی کشور بودند و مشارکت جدی در این حوزه داشتند.

وی با بیان اینکه مشارکت خیران در حوزه های آموزش و پرورش بالاست، افزود:  در بسیاری از استان ها، میزان  اعتبار اختصاص یافته برای مدرسه سازی توسط خیران از دولتی نیز بیشتر است.

محمودزاده اضافه کرد: در حوزه مدرسه داری، همکاری و مشارکت خیران، معلمان و مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این بوده است که هیچ دانش آموزی به دلیل کمبود امکانات از آموزش و پرورش بازنماند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم نیز سعی بر این است که از این ظرفیت بیشترین بهره مندی را داشته باشیم، گفت: کیفیت بخشی به مدارس دولتی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین  از اهداف این وزارت خانه است.

وی خاطرنشان کرد: تمام ارکان آموزش و پرورش در این سند تحت پوشش قرار گرفته تا بتوانیم در راستای فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری گام برداریم.

محمودزاده با بیان اینکه گسترش مدارس آموزش از راه دور جزو ماموریت های اصلی آموزش و پرورش هستند، افزود: در تمام اسناد بالادستی، هدف گسترش و تقویت مدارس غیردولتی است، همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در موضوع برنامه های مقام عالی وزارت، مدارس آموزش از راه دور و غیردولتی پرداخته شده که باید موجب هم افزایی و هم گرایی در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش سراسر کشور شود.

وی عنوان کرد: ماموریت خطیر و کار بزرگی که در حوزه آموزش و پرورش باید انجام شود، شامل تربیت در تراز انقلاب اسلامی، مباحث اعتقادی، اخلاقی، علمی، تعهد، بصیرت و اقتدار است که باید اتفاق بیفتد و در سند تحول بنیادین جزو ماموریت های کلان این سازمان به شمار می رود.

محمودزاده گفت: این ماموریت خطیر به تنهایی از عهده آموزش و پرورش دولتی امکان پذیر نیست، بنابراین تمام برخورداران از آموزش و پرورش باید حضور پیدا کنند، تا بتوان این مسئولیت و ماموریت بزرگ تربیت نیرو برای آینده انقلاب اسلامی را که مهم ترین و بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است، انجام داد.

وی باتوجه به تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که به نیروی انسانی، به عنوان سرمایه کشور نگاه ویژه ای شده است، عنوان کرد: نیروی انسانی عامل توسعه هر جامعه ای خواهد بود، اما در کشور ایران بالاتر از نیروی انسانی عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی خواهد بود.

محمودزاده اظهار داشت: در حال حاضر در سراسر کشور 18 نوع مدرسه با عناوین غیردولتی، غیرانتفاعی، آموزش از راه دور فعالیت دارند که این میانگین در کشور ایران به 12.19 درصد رسیده، در حالی که تا 16 درصد هدفگذاری شده بود اما تاکنون به این جایگاه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه شاید راه اندازی مدارس غیردولتی و از راه دور دشوار و برای همه مقدور نباشد، گفت: براین اساس نیروهای بازنشسته آموزش وپرورش می توانند با برخورداری از تعاونی ها، حرکت تربیتی، فرهنگی و آموزشی خوبی را شکل دهند.

محمودزاده با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش نیز واگذاری مدارس غیردولتی و مراکز غیردولتی به افرادی که صلاحیت حرفه ای مدرسه داری را دارند، در دستور کار است، گفت: براین اساس محدودیت مجوز مدارس از راه دور را برمی داریم تا رقابت ها به صورت صنفی باشد  و کسی که بهترین ارائه و کار باکیفیت دارد مورد استقبال مردم باشد.

وی در انتها با تاکید بر این که قطعا هیچ آموزشی بالاتر از آموزش چهره به چهره نخواهد بود، یادآور شد: کرونا در کنار تمام محدودیت هایی که ایجاد کرد، اما گسترش و توسعه بستر آموزش مجازی را فراهم کرد، که قبل از آن در این حوزه اقدام خوبی در کشور انجام نشده بود.

انتهای پیام/ رحمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان