آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ساعت ۲۰:۳۹
فرماندار رازوجرگلان:

 طرح مقابله با فقر مطلق برای ۲۰ درصد از جمعیت رازوجرگلان اجرا می شود

فرماندار رازوجرگلان از اجرای طرح مقابله با فقر مطلق برای ۲۰ درصد از جمعیت ۶۲ هزار نفری شهرستان راز و جرگلان در راستای طرح کشوری مقابله با فقر خبر داد.
 طرح مقابله با فقر مطلق برای ۲۰ درصد از جمعیت رازوجرگلان اجرا می شود,

مصطفی حسن زاده، فرماندار شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با عصر اترک گفت: بر اساس برنامه مقابله با فقر مطلق که یک طرح کشوری بوده و ریاست جمهوری دستور آن را صادر کرده است بر همین اساس این طرح برای ۲۰ درصد جمعیت این شهرستان نیز اجرا خواهد شد .

 

وی افزود: دهک های ۱_۲_۳_۴ که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی نیستند و درآمد خوبی هم ندارند و به قول معروف به نان شبانه هم محتاج هستند شامل این طرح خواهند شد.

 

حسن زاده گفت: پیش بینی می شود ۱۵ الی ۲۰ درصد جمعیت ۶۲ هزاری شهرستان رازوجرگلان مشمول این طرح شود چرا که ۵۵ الی ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان در سه دهک اول قرار دارند.

نماینده عالی دولت در راز و جرگلان افزود: از این میزان بین ۱۸ الی ۱۹ هزار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که در حدود ۳۵ درصد را شامل می شود اما ۱۵ الی ۲۰ درصد که درآمد کافی ندارند و جزو نیازمندان محسوب می‌شود تحت هیچ نهاد حمایتی نیستند و باید در این طرح مقابله با فقر مطلق قرار بگیرند .

 

وی درباره روند اجرای این برنامه نیز گفت:  در اجرای این برنامه فرمانداری ، بخشداران ، اداره کار، تعاون  و رفاه اجتماعی ، بسیج،  کمیته امداد امام خمینی ره،  بهزیستی،  پایگاه های نیکوکاری، دهیاران ، شوراها و حتی خانه های بهداشت نیز هم‌کاری خواهند کرد .

 

فرماندار رازوجرگلان افزود: این اداره و نهادها ابتدا ثبت نام و سپس پایش را انجام خواهند داد تا میزان درآمد افراد ثبت نام کرده در این طرح مشخص شود و بعد از آن به حساب سرپرست خانوارهای تایید شده مبلغی به عنوان کمک هزینه واریز می شود.

وی با بیان اینکه این روند تا سه ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بعد از این مدت دستگاه‌ها به سمت اشتغالزایی خواهند رفت و اگر اشتغالزایی برای برخی افراد میسر نبود مدت زمان بیشتری تحت حمایت خواهند بود .

 

وی زمان شروع ثبت نام در این طرح را اردیبهشت ماه جاری عنوان کرد .

 

انتهای پیام/ صاحب جمال رحیمی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان