آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ساعت ۲۳:۴
در جلسه شورای عشایری خراسان شمالی مطح شد:

دام سبک عشایر ۱۸۰ هزار راس کاهش یافته است/تامین خوراک دام، دغدغه اصلی عشایر است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال 1387 تا 1400 بیش از 180هزار دام سبک عشایر کاهش یافته که این موضوع باید آسیب شناسی شود.
 دام سبک عشایر 180 هزار  راس کاهش یافته است/تامین خوراک دام، دغدغه اصلی عشایر است,خراسان شمالی+بجنورد+عشایر+علی جدی+محمد پاکمهر+امان الله حسین پور

به گزارش عصراترک، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی صبح روز سه شنبه در جلسه شورای عشایری استان اظهار داشت: از سال 1387 تا 1400 بیش از 180هزار دام سبک عشایر کاهش یافته که این موضوع باید آسیب شناسی شود.

وی افزود: قیمت دام عشایر پایین تر از قیمت کاهش یافته در بازار است که ضروریست تا تدابیری جهت افزایش قیمت خرید دام و گوشت انجام شود.

وی در انتها نداشتن کرامت و عدم تضمین خرید دام را از عمده ترین مشکلات جامعه عشایر عنوان کرد.

محمد پاکمهر نماینده شهرستان بجنورد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دغدغه اصلی تولید کنندگان عشایر، تامین خوراک دام است و این در حالی است که با کاهش 50درصدی دام مواجه هستند.

نماینده بجنورد افزود: حل چالش های حوزه عشایر استان مستلزم مدیریت هوشمندانه، عالمانه، تعامل بین دستگاهی و تقویت مراتع و پوشش های گیاهی، ارائه برنامه ریزی درازمدت و داشتن نگاه ویژه است.

وی در انتها گفت: عشایر مختص یک استان نیستند بنابراین مشکلات این قشر با نگاه ملی باید حل شود و به هیچ عنوان و نباید به این حل آنها مقطعی و گذرا نگاه شود.

امان الله حسین پور، نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گوشت برای جامعه عشایر منطقی نیست و این موضوع به زودی در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

وی با تاکید بر مرتفع کردن مشکلات عشایر در سال آینده، بیان داشت: در گام نخست باید نسبت به اصلاح قیمت دام اقدام شود و همچنین سهم عشایر از بودجه استان که 65میلیارد تومان می باشد پرداخت شود.

انتهای پیام/عبدالله یزدانی

 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان