آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ساعت ۲۰:۱۳
گفت و گو با ارتشی بازنشسته شیروانی؛

ارتش امروز، یک نیروی نظامی معنوی و دینی است/قدرت امروز ارتش قابل قیاس با گذشته نیست

مدیر موسسه قرآنی بشارت و بازنشسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت نیروهای مسلح؛ ارتش و سپاه باعث شده امروزه آمریکایی که خود را ابر قدرت جهانی می داند، در مقابل ایران زانو بزند.
ارتش امروز، یک نیروی نظامی معنوی و دینی است/قدرت امروز  ارتش قابل قیاس با گذشته نیست,

رضا براتی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بنده متولد ۱۳۵۰ هستم که در سال ۱۳۶۷ با مدرک سیکل به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمدم. به مدت سه سال دوره های متفاوت نظامی و تخصصی دیدم، تخصصی که بنده در آن مشغول بودم الکترونیک هواپیما بود. در سال ۱۳۷۰ به پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول منتقل شدم و به محض اینکه منتقل شدم شروع کردم به ادامه تحصیل و دوران دبیرستان را به صورت شبانه در اندیمشک گذراندم و در سال ۷۵ در کنکور شرکت کردم و در رشته مدیریت دولتی در شهرستان دزفول ادامه تحصیل دادم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۸ وقتی که داخل کابین هواپیما مشغول کار بودم حادثه برای بنده پیش آمد که تقدیر الهی بر این بود که از خدمت بازنشسته شوم و تصمیم تیم فنی بر این بود که بنده ادامه کار ندهم و لذا وقتی که متوجه شدم که خدای متعال عمر دوباره به من داده تصمیم گرفتم باقی عمرم را در مسیر قرآن کریم ادامه بدهم و در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ بنده در محضر استاد عزیز حجت السلام هادی و حجت السلام عزیزی مشغول حفظ قرآن کریم شدم که در مدت ۵ سال توانستم قرآن کریم را حفظ کنم و از زمان بازنشستگی در شهرستان شیروان خدا توفیق داد موسسه بشارت را افتتاح کنم.

رضا براتی افزود: زمانی که ۱۷ سال بیشتر سن نداشتم و فرصت‌های شغلی متفاوتی برای بنده وجود داشت اما بخاطر فضای انسان سازی که در بحبوحه جنگ در ارتش حاکم شده بود، تصمیم گرفتم که وارد ارتش بشوم چون علاقه زیادی به کار پرواز داشتم.

وی در رابطه جایگاه ارتش در کشور تصریح کرد: ارتش ایران با ارتش های دیگر فرق می کند و به نظر من دلیل آن تفاوت این است که اگر مبنای تشکیل ارتش را بخواهیم در نظر بگیریم مبنای آن برای سایر کشورها جور دیگری هست یعنی به معنی دارای سرکوب بودن یا دارای ایجاد خفقان یا حتی اگر برای دفاع است یک دفاع بدون مبنا است.

 وی ادامه داد: حتی ارتشی که ما قبلا داشتیم این گونه بود، اما ارتشی که الان داریم چون ریشه کار ارتش ما برمی‌گردد به مبانی قرآن کریم و مبانی دینی لذا عملکرد ما با ارتش های دنیا فرق می کند ما در همین اتفاقات اخیر از زبان رزمندگان اسلام چندین بار شنیده ایم که اگر مواضعی را می‌زند طوری می‌زند که تاسیسات دشمن را نابود کند به دنبال این نیست که یک انسان را نابود کند.

ارتشی بازنشسته شیروانی اظهار داشت: بنابراین چون مبانی فکری ارتش ما با ارتش‌های دنیا فرق می‌کند لذا رویکرد ما هم فرق می‌کند و ما فکر می کنیم بلکه یقین داریم روزی همه دنیا خواهند فهمید که ارتش باید یک ارتش معنوی باشد ارتشی باشد که نیروهای آن دینی و قرآنی و الهی باشد در غیر این صورت رستگار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه در کنار هم هستند، خاطر نشان کرد: به طور کلی نیروهای مسلح در قسمت سیستم دفاعی کشور در بخش نظامی و مقابله با تهدیدها در کنار همدیگر هستند و با قدرت بیشتری زیر سایه ولایت، همگرایی خاصی بین نیروها وجود دارد و همین هم باعث وحشت دشمن شده و دشمن جرات نگاه چپ به نیروهای مسلح ما را ندارد.

براتی یادآور شد: زمانی که بنده وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شدم، نیروهای انقلابی فراوانی در این ارتش وجود داشتند اما با کار بسیار سنگین که از گذشته کم کاریهای شده بود و از زمان شاه انبار شده بود و جنگ تحمیلی بر ما تحمیل شده بود لذا ارتش جایگاه خودش را داشت پیدا می کرد و به قدرت الان نبود، در آن زمان تصمیماتی گرفته شد که باعث شد امروزه ثمره آن را ببینیم و نیروهای مسلح امروزه طوری عمل می کند که در دنیا کسی نمی‌تواند به این ملت کج نگاه کند.

این بازنشسته ارتشی بیان داشت: امروزه ابر قدرت در دنیا همین آمریکایی است که نمی‌تواند به ایران نگاه کند و در مقابل ایران زانو زده است لذا ارتش امروز ثمره سالهای گذشته خود را می بیند و آینده قطعاً در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

رضا براتی به بیان خاطرات خدمتی خود پرداخت و گفت: هر شغلی خاطرات تلخ و شیرین خودش را دارد یک نمونه از خاطرات تلخ این بود که گاهی اوقات همکاران خلبان ما در مقابل چشمان، خودمون آماده شون می‌کردیم و می فرستادیم برای عملیات اما متاسفانه برنمی گشتند و خیلی ناراحت کننده بود.

وی ادامه داد: مخصوصاً یکی از حوادث تلخی که به چشم خودم دیدم وقتی بود که بعضی از همکاران ما با خانواده های خودشون نزدیک عید برای سفر به مشهد مقدس عازم شدند، متاسفانه هواپیمای آن ها در کوههای بینالود نیشابور سقوط کرد و خیلی ناراحت کننده بود و تعدادی از همکارانمان به اتفاق خانواده هایشان جان خودشان را از دست دادند.

براتی با بیان اینکه خوشحالی های فراوانی هم داشتیم، افزود: موفقیت‌های رزمندگان در عملیات ها و یا قطعاتی که قرار بود به سختی و با تحریم از خارج تهیه بشود گاهی توسط نیروهای داخلی تولید می شد.

مدیر موسسه قرآنی بشارت شیروان از سختی های کار یک ارتشی گفتت: باید بپذیریم که سختی در کنار کار درون ارتش نهادینه شده که یک ارتشی باید در سختی باشد، چرا چون این از جمله ماموریت‌های یک ارتشی است زمانی که مردم همه در خانه هایشان در آسایش باشند ارتشی و نظامی باید در میدان باشد زمانی که همه مردم باید آرامش داشته باشند زمانی است که ارتش باید در میدان باشد و خانواده‌اش هم این سختی‌ها را خواهد چشید. اکثر اوقات، تعطیلات عید نوروز و برنامه های شادی دیگر برای یک ارتشی معنی ندارد وقتی نیاز است که در یک ماموریت حضور داشته باشد باید حضور پیدا کند لذا اولویت حضور یک ارتشی در میدان نبرد است یعنی باید لباس خود را بپوشد و در میدان باشد و جان فشانی بکند.

این حافظ قرآن تاکید کرد: آن کسانی که جان خود را کف دست خود می‌گیرند نیروهای مسلحی هستند که در مرزها، در پشت دستگاه ها، در دریاها و در کویر هر لحظه آماده هستند تا اقدامات خاص خود را انجام دهند که قطعاً سختی خود را دارد اما چون انسان با خدا معامله می کند قطعاً انجام وظیفه باید نامبرده شود.

براتی فرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش های جهان را این گونه بیان کرد: یک زمانی یک ارتشی در یک کشور غیر مسلمان هست که باید بگویم ایشان چه وظیفه ای در قبال کشورش دارد اما یک وقتی ارتشی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد انسانی که متعهد است، انسانی که دیندار است، انسانی که زیر چتر ولایت‌فقیه است، دستورش را از ولی فقیه مسلمین جهان  می‌گیرد لذا فرق می کند که ارتش ها را از چه منظری دید.

وی ادامه داد: بنابراین وظیفه آن شخص در کشور دیگر چیز دیگری است اما در جمهوری اسلامی ایران فقط به بحث دفاع اختصاص پیدا نمی کند امروزه یک ارتشی در تمام کارهای فرهنگی و خدمات رسانی و آب رسانی مشارکت دارد.

یک ارتشی باید اندیشه‌اش اندیشه اسلامی باشد و ما نمود این مسئله را در همین سال های اخیر در داستان عین الاسد از زبان نیروهای سپاهی شنیدیم که گفتند ما دنبال این بودیم که ماشین جنگی دشمن را از کار بیندازیم و مسئله شرعی را رعایت کردیم و انسان های کمتری کشته شوند و لذا مسئولیت یک ارتشی و نظامی در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر فرق می کند و در کشور ما یک ارتشی خودش را مسئول می داند از همه هموطنان دفاع کند.

 براتی در پایان خاطر نشان کرد: خدمت همه برادران و خواهران عرض می کنم به عنوان سرباز کوچک قدر نظام اسلامی، قدر جمهوری اسلامی، قدر رهبر معظم انقلاب را بدانیم و نگذاریم انقلابی که با خون دل ها به اینجا رسیده خدای ناکرده آسیبی برسد. خود را موظف می دانم هر دستوری که از ناحیه مقام معظم رهبری صادر شود مجدداً لباس رزم بپوشم و در میدان هایی که نیاز بود و نیاز هست تا نفس آخر بجنگم و از کیان دین و قرآن دفاع کنم.

انتهای پیام/حق بین


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان