آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ساعت ۲۰:۵۲

آغاز توزیع تخم نوغان از فردا در خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از آغاز توزیع تخم نوغان بین نوغانداران استان خبر داد.
آغاز توزیع تخم نوغان از فردا در خراسان شمالی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک علیرضا صادق مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم این سازمان، اظهار کرد: توزیع تخم نوغان بین نوغانداران استان از فردا آغاز می‌شود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در شرایط معمول ۵ هزار و ۸۰۰ جعبه بین متقاضیان توزیع شود.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی قیمت هر جعبه تخم کرم ابریشم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نوغانداران می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی کشاورزی تخم نوغان را تحویل بگیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، نوغانداران استان پارسال رتبه نخست بهره‌وری پیله کرم ابریشم در کشور را کسب کردند و در شاخص تولید نیز در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

صادق گفت: میانگین تولید این محصول در استان ۴۲.۵ کیلوگرم و کشور ۳۷.۵ است که استان ما به لحاظ تولید پیله‌تر ۱۷.۵ درصد از کشور بالاتر است.

این مقام مسئول افزود: نوغانداران استان پارسال ۲۴۳ تن پیله‌ تر کرم ابریشم تولید کردند و سه هزار و ۸۱۲ نفر از جامعه روستایی خراسان شمالی در زمینه نوغانداری فعالند.

وی بیان کرد: پارسال پنج هزار و ۶۰۰ جعبه نوغان شامل ۱۲ درصد جعبه‌های توزیع شده در کشور در خراسان شمالی توزیع شد.

صادق خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، توزیع جعبه نوغان در این استان معمولا در فروردین انجام می‌شود که این فعالیت ۴۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد.

وی در انتها گفت: بیشترین فعالیت حرفه نوغان‌داری به ترتیب در شهرستان‌های مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد است.

انتهای پیام/ رحمانی 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان