آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ساعت ۲۰:۷
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رازوجرگلان خبرداد:

کاشت سه هکتار نهال جنگلی در رازوجرگلان توسط یک خیر

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رازوجرگلان از کاشت سه هکتار نهال جنگلی در این شهرستان توسط یک خیر و دوستدار طبیعت تهرانی خبر داد .
کاشت سه هکتار نهال جنگلی در رازوجرگلان توسط یک خیر,

الیاس یزدانی مدیر منابع طبیعی و  آبخیزداری شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با عصر اترک گفت :در منطقه دره باغ روستای تنگه راز از توابع شهرستان راز و جرگلان با هماهنگی و نظارت ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان اقدامات ترویجی و آموزشی انجام شده در سالهای اخیر که در راستای اهداف و سیاست های اصلی سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور و توسط ادارات کل و واحد های تابعه منابع طبیعی در شهرستان ها صورت می پذرید.

یزدانی اظهارکرد: از طرفی ارتباط پویا و موثر با جوامع محلی و  القاء حس مالکیت معنوی عرصه های طبیعی به آنها، همچنین، انسجام سازمانی در قالب مشارکت سایر دستگاه های ذی ربط و مرتبط با حفظ طبیعت، موجب شده  تا جوامع محلی، که بهره برداران اصلی عرصه های طبیعی هستند، اقدام به برخی فعالیت ها جهت حفظ و احیاء سطوح پوشش گیاهی و جنگلی کنند که در نهایت منجر به بهبود اوضاع طبیعی و بهره برداری پایدار از مراتع و جنگلها، غناء و تنوع گیاهی و جانوری می شود.

وی افزود: در همین راستا با هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره محیط زیست شهرستان راز و جرگلان، یکی از همیاران و دوستداران طبیعت که از خیرین اهل و ساکن تهران بزرگ است، اقدام به کاشت نهال های جنگلی بومی و سازگار با شرایط طبیعی در منطقه دره باغ کرد.

مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راز و جرگلان گفت: این شخص خیر برای شادی روح پدرش و با هدف توسعه فضای سبز و حفاظت از زیستگاه پلنگ ایرانی اقدام به این عمل خدا پسندانه کرده و وظیفه مراقبت و آبیاری و نیز قرق عرصه های نهال کاری شده را با هزینه شخصی متقبل شده است.

یزدانی اظهارکرد: همچنین احداث دیوار ساحلی بیولوژیک با کاشت نهال هایی از قبیل بید و غیره به منظور جلوگیری از فرسایش و تخریب بستر رودخانه های منطقه دره باغ در برنامه های این خیر قرار گرفته است که همزمان با کاشت نهال های جنگلی اجرائی خواهد شد.

 وی افزود: تعمیم و ترویج این امر در مناطق مشابه و البته به صورت علمی و کارشناسی شده علاوه بر اینکه منجر به حفاظت از خاک  و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی از طریق افزایش سطح پوشش گیاهی می شود، از منظر تفرجگاهی و بهبود شرایط اقلیمی نیز بسیار حائز اهمیت است.

 وی همچنين اشاره کرد : نکته قابل ذکر دیگر اینکه همانگونه که در اخبار شنیدیم در دره باغ  و نقاط مختلف این شهرستان افراد متخلف و سودجو اقدام به قطع درخت کرده اند که در جهت جبران قطع درختان آن منطقه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود اقدام به کاشت درختان جنگلی با مشارکت همیاران طبیعت می شود .

 

انتهای پیام/ رحیمی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان