آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ - ساعت ۲۲:۲۵

اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی ۲۴ بهمن برگزار می شود

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آئین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی عصر روز یک شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه برگزار می شود.
اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی 24 بهمن برگزار می شود,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک؛ «رضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاری آئین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خبر داد و اظهارکرد: این مراسم عصر روز یک شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه ساعت 18 در محل تالار شمس بجنورد برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در مجموع 308 اثر از 71 هنرمند در سه بخش «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» به دبیرخانه این جشنواره رسید، افزود: از این تعداد  در بخش «نوشت افزار» 45 اثر، «هدایای فرهنگی» 224 اثر و «عروسک» 39 اثر داوری شد.

 

رضایی با بیان اینکه 16هنرمند عروسک ساز، 20 هنرمند در حوزه نوشت افزار و 35 هنرمند در بخش هدایای فرهنگی مشارکت داشتند، افزود: هنرمندان شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، راز، گرمه و فاروج در این دوره از جشنواره حضور یافتند.

 

وی با بیان اینکه داوری این دوره از جشنواره در دوبخش انجام شد، داوری بخش اول را با حضور داورانی از جمله «سحر محمدزاده» و «نادیا اسلامی» و داوری بخش نهایی را با حضور اساتیدی از جمله «یلدا شعبانی»، «جواد عظیمی»، «وحید عرفانیان»، «صادق شریعتی» و «پوریا زارعی استاد» معرفی کرد.

 

رضایی با بیان اینکه در آئین اختتامیه در هر بخش سه اثر برتر معرفی و از صاحبان آن تجلیل می شود، از یک تقدیر ویژه از یک اثر فرهنگی با توجه به اهمیت قائل شدن در حوزه محیط زیست و تولید محصول قابل بازیافت خبر داد.

 

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای تمامی برگزیدگان در بخش های مختلف جشنواره، مجوز مشاغل خانگی مرتبط با محصول و یا خدمات ارائه شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صادر می شود.

 

 وی جوایز برگزیدگان اول هر بخش را بیست و پنج میلیون ریال، برگزیدگان دوم هر بخش را بیست میلیون ریال و برگزیدگان سوم هر بخش را پانزده میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در هر بخش از دو اثر هم تقدیر می شود.

 

گفتنی است؛ دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی در سه بخش «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» با هدف شناخت عمیق‌تر بوم فرهنگ و ظرفیت های موجود در آن، کاربردی کردن بوم فرهنگ برای انسان امروزی، رونق کسب و کارهای فرهنگی با اتکا به ظرفیت های بومی و کمک به شناسایی بازارهای پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگی‌بومی اجرایی شده است.

انتهای پیام/گ


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان