آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ساعت ۱۷:۳۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبرداد:

 افزایش ۷۰ درصدی ثبت تخلفات وسایط نقلیه توسط دوربین های تردد شمار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در سال جاری ثبت تخلفات وسایط نقلیه توسط دوربین های تردد شمار این اداره کل در سطح جاده های استان 70 درصد افزایش داشته است.
 افزایش 70 درصدی ثبت تخلفات وسایط نقلیه توسط دوربین های تردد شمار,

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: راننده بی احتیاط، زیرساخت های ناقص در جاده های برون شهری، محیط، وسایط نقلیه بی کیفیت و فرسوده از علل اصلی بروز تصادفات در سطح جاده ها هستند.

 

شهامت گفت: البته تجربه نشان داده است که هر چه زیرساخت های فیزیکی در سطح جاده ها بهبود و ارتقا پیدا کنند و خودرو ها با کیفیت تر شوند، در عین حال، رانندگان نیز خود را با سطح ریسک در ذهن خود تطبیق می دهند و به قوانین و علائم رانندگی بی توجه تر می شوند.

 

وی افزود: البته نباید از عللی شامل خواب آلود شدن رانندگان، استفاده از مواد مخدر و استفاده از موبایل در حین رانندگی نیز غافل بود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی همچنین بیان کرد: تصور نکنیم که اگر تمامی جاده های برون شهری استان چهار بانده شوند، تعداد تصادفات نیز کم می شود.

 

وی گفت: همراه با توسعه راه ها، سرعت در رانندگی نیز افزایش پیدا می کند.

 

وی تصریح کرد: بسیار مهم است که همراه با توسعه راه ها و افزایش ایمنی خودروها، رفتار رانندگی نیز اصلاح و به روزتر شود.

 

شهامت خاطرنشان کرد: در سال جاری ثبت تخلفات وسایط نقلیه توسط دوربین های تردد شمار این اداره کل در سطح جاده های استان 70 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان