آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ساعت ۲۲:۵۲
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان شمالی گفت:

در سال جاری ۴ برنامه حمایتی در حوزه گلیم و جاجیم برگزار شده است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری 4 برنامه حمایتی شامل برگزاری تور صنعتی ، دوره آموزشی « بِه بافی گلیم کردی» ، مستندسازی ، تحقیقات و پژوهش در حوزه گلیم و جاجیم  و راه اندازی سامانه فروش برای ذینفعان خوشه فرش استان انجام شده است.
در سال جاری 4 برنامه حمایتی در حوزه گلیم و جاجیم برگزار شده است,خراسان شمالی+بجنورد+شهرک+سیاوش وحدت+گلیم+جاجیم

‌به گزارش پایگاه خبری بجنا، سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری 4 برنامه حمایتی شامل برگزاری تور صنعتی ، دوره آموزشی « بِه بافی گلیم کردی» ، مستندسازی ، تحقیقات و پژوهش در حوزه گلیم و جاجیم  و راه اندازی سامانه فروش برای ذینفعان خوشه فرش استان انجام شده است.
معصومه ذوالفقاری، ذینفع خوشه فرش استان عنوان نمود : برنامه های حمایتی شرکت شهرکهای صنعتی استان از فرش بافان باعث ایجاد تحولات مثبت در این حوزه شده است که می توان به حضور فرش بافان استان در موزه فرش مشهد اشاره نمود که آشنایی با طرح های متنوع  فرش بافان ، آشنایی با طرح و نقشهای جدید و نگاهی متفاوت به بازاریابی و فروش در حوزه فرش را به همراه داشته است.
ذالفقاری گفت : فرش بافان استان پس از بازدید از موزه فرش آستان قدس و کارگاه های رنگرزی و فرش بافی مشهد در تلاش هستند تا بافت و نقش و نگاره های خود را ارتقاء دهند و  وارد سبک های جدید و امروزی شوند.
وی با اشاره به اینکه سفره کردی نوعی از دستبافته های داری در خراسان شمالی است ، افزود : از آنجایی که بسیاری از فرش بافان با اصول سفره بافی آشنایی کامل ندارند نیازمند آموزش در این زمینه می باشند و شرکت شهرکهای صنعتی استان با حمایت از برگزاری دوره های آموزشی « بِه بافی گلیم کردی » شرایط را مهیا کرده است.
ذوالفقاری با بیان اینکه درآمد حاصل از بافت قالی با توجه به هزینه های بالا و صرف زمان مقرون بصرفه نیست، اظهار داشت: فرش بافان به سمت گلیم بافی که هم از لحاظ زمان و هم از جهت ساده بافی راحتتر است ترغیب شده اند؛ البته این درحالی است که بسیاری از فرش بافان ترکمن نیز در سالهای اخیر شروع به بافت سفره کردی گلیم و جاجیم کرده اند . 
وی همچنین بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی هر ساله از خوشه فرش و ذینفعان فرش در حوزه های مختلف حمایت کرده است عنوان کرد : این حمایتها می بایست در آینده تداوم داشته باشد تا فرش استان بتواند در سطح کشور و  جهان جایگاه خاص خود را پیدا کند.
در پایان نیز معصومه ذوالفقاری با اهدای تابلو سفره کردی از حمایت های شرکت شهرکهای صنعتی استان تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ عبدالله یزدانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان