ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از جابه جایی دو میلیون و ۵۷۰ هزار تن کالا در مبادی استان طی ۹ ماهه گذشته توسط ناوگان باری استان خبر داد." />

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ساعت ۰:۴۶
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

جابه جایی ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تن کالا در مبادی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از جابه جایی دو میلیون و ۵۷۰ هزار تن کالا در مبادی استان طی ۹ ماهه گذشته توسط ناوگان باری استان خبر داد.
جابه جایی ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تن کالا در مبادی خراسان شمالی,

جعفر شهامت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۱۸۱ هزار سفر جابه جا شده است، گفت: جابه جایی کالا در ۹ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تناژ ۴,۵ درصد و از نظر سفر  ۲,۶۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: عمده ترین کالاهای جابه جا شده در این مدت را ۴۰ درصد سیمان، ۱۵ درصد محصولات پتروشیمی، چهار درصد پودر آلومینیوم و حدود سه درصد را شکر به خود اختصاص داده و بقیه مربوط به سایر کالاهاست.

شهامت اظهار کرد: ناوگان باری استان دارای ۶ هزار و ۹۷۱ دستگاه است که هفت هزار و ۱۳۶ راننده در این بخش فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۸۴۶ کیلومتر طول راه های استان است، افزود: از این مساحت چهار هزار و ۶۵۱ کیلومتر طول راه های روستایی استان است.

گفتنی است تعداد کل ناوگان باری استان ۴۲۷۰ دستگاه با میانگین سنی ۱۵.۸ سال است که  ۱۷.۸ درصد از آن ها مشمول فرسودگی می شود. همچنین در بخش مسافری، ۷۶۵ دستگاه فعال در استان موجود است که شامل ناوگان اتوبوسی با میانگین سنی ۱۲.۶، مینی بوس با میانگین سنی ۲۰ و سواری کرایه عمومی با میانگین سنی ۱۰.۳ است که به ترتیب ۱۹.۵ و ۶۱.۲  و ۵۸.۳ درصد از آن ها مشمول سن فرسودگی ناوگان هستند.

انتهای پیام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان