آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۴۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ - ساعت ۱۷:۴۹
دارنده مدال برنز آسیایی رشته کیک بوکسینگ:

حاج قاسم اسطوره ای جهانی است/ قهرمان واقعی سردار سلیمانی بود

داوود لعل سازگار گفت:سردار سلیمانی هیچ زمانی دنبال مادیات نبود و معنویات برایش در جایگاه نخست قرار داشت همیشه در بین مردم بود و این ویژگی ها و شاخصه ها باعث شد که حاج قاسم تبدیل به یک اسطوره نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان شود.
حاج قاسم اسطوره ای جهانی  است/ قهرمان واقعی سردار سلیمانی بود,

داوود لعل سازگار، اهل شهرستان اسفراین، دارنده مدال برنز آسیایی در سال 2018، در رشته کیک بوکسینگ در گفتگو با خبرنگار عصراترک به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: ورزشکاران براساس یک رشته ورزشی جایگاه قهرمانی می گیرند، اما قطعا قهرمان واقعی کسی است که جانش را در دست بگیرد و برای یک ملت وارد میدانی شود که می داند برگشت آن تنها به دست خداست.

وی با اشاره به اینکه قهرمانی درجات مخصوص به خود را دارد، گفت: قهرمانان واقعی کسانی هستند، که برای حفظ از میهن و ملت جانشان را به دست می گیرند و قطعا سردار سلیمانی یکی از افرادی که در این قضیه ثابت شده است.

لعل سازگار خلوص نیت در امر خدمت را ویژگی های بارز حاج قاسم خواند و گفت: سردار هیچ زمانی دنبال مادیات نبود و معنویات برایش در جایگاه نخست قرار داشت، کسی بود که خودش را در عرصه قدرت نمی دید و همیشه در بین مردم بود و این ویژگی ها و شاخصه ها باعث شد که حاج قاسم تبدیل به یک اسطوره نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه با چه نیتی، مدالی که تلاش زیادی برای به دست آوردنش کردید را تقدیم سردار سلیمانی کردید؟ گفت: وقتی من به عنوان ورزشکار در مسابقات جهانی و آسیایی حضور پیدا می کنم، در جایگاه یک فرد در میدان حاضر نمی شوم بلکه خودم را نماینده یک ملت و ایران می دانم، که بتوانم پرچم کشور را در جهان بالا ببرم.

لعل سازگار ادامه داد: براین اساس شاید من در جایگاه یک ورزشکار برای رسیدن به یک جایگاه جهانی مدت زیادی را زمان صرف و تلاش می کنم، اما شخصی همچون حاج قاسم بدون هیچ ادعایی به مقام و جایگاهی می رسد که مدال و مقام من در برابر سردار قابل قیاس نیست و قطعا این مدال که به ایشان اهدا شد، حق ایشان بود و نوعی ادای دین می دانستم.

دارنده مدال برنز آسیایی کیک بوکسینگ خاطرنشان کرد: هر ورزشکاری قبل از انتقال علم، باید بتواند منش  پهلوانی و مردم مداری را منتقل کند، زیرا بعد از آن هنرش بهتر به دل ها می نشیند، پهلوانی لزوما در عرصه ورزش نیست، سردار سلیمانی پهلوان منش بودند و با این روحیه در میدان ها و بین مردم حضور پیدا می کردند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار راز و جرگلان